Keukengeheim
Dit Cultuurmarketing Keukengeheim is een unieke kans voor marketeers in de cultuursector om inzicht te krijgen in hoe je een openingscampagne ontwikkelt. Aan de hand van de praktijkcase van het Nationaal Holocaustmuseum krijg je van marketeers van het Joods Cultureel Kwartier te horen hoe je een belangrijke gebeurtenis effectief communiceert naar diverse doelgroepen, waaronder pers, overheidsrelaties en publiek.
Manager publiek Kiki Stoffels en marketeer Mick Groeneveld nemen je mee in het proces van de opening: van doelgroepbepaling, het kiezen van kanalen, het opstellen van een woordvoeringslijn en het inwinnen van expertise rondom crisiscommunicatie. Het laatste bleek geen overbodige luxe: na het uitbreken van de oorlog tussen Gaza-Israël kwam de komst van president van Israël, Isaac Herzog, op de opening van het museum op 10 maart 2024 onder grote druk te staan.
Deze bijeenkomst geeft je een exclusief kijkje in de (marketing)keuken van Joods Cultureel Kwartier. Met nuttige tips en inzichten en een vooruitblik naar de volgende stappen.
De bijeenkomst vindt plaats op 9 oktober 2024 in het auditorium van het Nationaal Holocaustmuseum. Het programma is als volgt:
Het deelnametarief is inclusief rondleiding en consumpties.
De bijeenkomst is exclusief toegankelijk voor leden van Cultuurmarketing.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Freelance marketeer Mick Groeneveld is sinds 2021 betrokken bij de ontwikkeling van het Nationaal Holocaustmuseum. Hij ontwikkelde de communicatiestrategie en marketingcampagnes, waaronder de openingscampagne.
Lees meerKiki Stoffels is sinds 2019 manager publiek bij het Joods Cultureel Kwartier en samen met haar team verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en educatie van de vier locaties die onder het Joods Cultureel Kwartier vallen.
Lees meer