Aan de slag met contentmarketing - Cultuurmarketing

Aan de slag met contentmarketing

Leergang content marketing
Leergang
7 januari 2021 (10:00 - 16:30)

Aan het einde van deze vierdaagse leergang heb je een contentstrategie voor de lange termijn ontwikkeld: bepaal wie en wat je wilt bereiken met je content, en werk nieuwe formats uit.

Datum: 7 januari 2021 (10:00 - 16:30)
Locatie: Theater Kikker (Ganzenmarkt 14, Utrecht)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 1150
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 1350

Culturele organisaties zijn bij uitstek geschikt om aan de slag te gaan met contentmarketing. Maar met de opkomst van nieuwe middelen zoals Instagram en podcasts is het niet altijd makkelijk om consistentie aan te brengen en strategisch te werk te gaan. En waar de ene organisatie meer baat heeft bij het verwerven van grotere naamsbekendheid, zet een ander in op binding van (potentieel) publiek aan de organisatie of het genereren van meer (herhaal)bezoek. In deze vierdaagse training ga je aan de slag met de door jouw gekozen doelen.

Gedurende de leergang bepaal je wat je wilt bereiken met de content en bij wie, werk je nieuwe formats uit en krijg je handvatten voor het creëren en behouden van draagvlak in je organisatie. Ook leer je werken met tools om het bereik te vergroten.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Wat is contentmarketing en waarom neemt het belang ervan toe?
  • Hoe creëer (en behoud) ik draagvlak in mijn organisatie voor contentmarketing?
  • Contentdoelen en contentdoelgroepen
  • Ontwikkelen/aanscherpen van een eigen contentstrategie
  • Genereren van contentideeën a.d.h.v. contentformats en de contentpiramide
  • Praktische videoworkshop
  • Het plannen en promoten van je content
  • Engageren en activeren van je doelgroep
  • Resultaten meten & analyseren

Data

Donderdag 7 januari, 4 februari, 4 maart en 1 april 2021 van 10:00 – 16:30 uur.

De vier trainingsdagen bestaan uit zowel theorie als praktische oefeningen, waarbij de nadruk op de implementatie in de praktijk ligt. Zo werk je tijdens de leergang en d.m.v. huiswerk aan concrete opdrachten die je helpen om op een kritische wijze naar je eigen uitingen te kijken en nieuwe ideeën uit te werken.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief het studieboek ‘Contentmarketing en community management’ van Irma Machielse en Mascha Gerretsen t.w.v. €34,95, consumpties, lunch en afsluitende borrel.

meld je aan

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor de content- en/of online marketing binnen hun organisatie en de inzet van content naar een hoger en strategischer niveau willen brengen.

Referenties

Barbara van Amelsfort, Hortus Botanicus Amsterdam:
Een uitgebreide, zowel theoretische als praktische leergang. Veel ruimte voor creativiteit en toepassing op de eigen organisatie. Een goede manier om te beseffen dat culturele instellingen zoveel mooie verhalen hebben die ontsloten moeten worden.

Docent

Irma Machielse heeft 25 jaar werkervaring als (content)marketeer en communicatieadviseur bij diverse commerciële en non-profitorganisaties. Ze is kerndocent marketing en communicatie bij de Hogeschool Leiden, (co)auteur van het studieboek ‘Contentmarketing en community management’ en eigenaar van trainings- en adviesbureau ROEM Master.