Leergang
Een sterke online marketingstrategie is een must have voor elke organisatie. Met de snelle ontwikkelingen in online marketing is een goed plan en actuele kennis onmisbaar voor online succes. Dit succes ligt vaak niet in één kanaal of campagne, maar vraagt om scherpe keuzes in het geheel van online marketing.
Of je nu een startende online marketeer bent, een ervaren professional of een freelancer, onze leergang Online Marketing biedt de perfecte basis om bij te blijven en vooruitgang te boeken. In vijf maanden tijd doorloop je vijf interactieve online workshops die fundamentele thema’s behandelen: e-mailmarketing, social media strategie, SEO, social media advertising en Google Analytics 4.
Elke workshop wordt geleid door een vakexpert met kennis van en passie voor het culturele werkveld. Hierdoor krijg je niet alleen theoretische inzichten, maar ook direct toepasbare tips.
De leergang bestaat uit vijf workshops, elk een gehele dag op locatie in Utrecht, van 10:00u tot 16:30u.
Voorafgaand aan iedere workshop ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Daarom raden we aan om voor 11 februari aan te melden.
Voor wie?
Deze leergang is ideaal voor marketing- en communicatiemedewerkers die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector en (mede)verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van online marketingactiviteiten.
Ben je leidinggevende en wil je meerdere teamleden laten deelnemen aan verschillende workshops? Dat kan zeker! Organisaties kunnen de leergang aanschaffen, zodat medewerkers de workshop kunnen volgen die past bij hun functieprofiel.
Ruben is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 werkt hij als zelfstandig online marketeer & strateeg en helpt hij een breed scala aan klanten, van kleine start-ups tot grote corporates en culturele organisaties. Leuk weetje: in de afgelopen 9 jaar heeft Ruben al meer dan 250 cultuurmarketeers succesvol getraind in e-mailmarketing!
Lees meerBerber is eigenaresse van Bureau Berber en heeft meer dan 15 jaar ervaring als social media strateeg. Ze heeft gewerkt voor diverse merken, zoals overheidsinstanties en goede doelen. Naast haar werk als strateeg, is ze docent communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hier inspireert ze studenten om door onderzoek en creatief denken tot effectieve social media strategieën te komen.
Lees meerAls freelance performance marketeer en eigenaar van Zichtbaar Online, heeft Cengiz meer dan 10 jaar ervaring in online marketing. Hij heeft gewerkt voor bedrijven als Corendon en het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA) en beoordeelt vanuit de jurystoel van de Dutch Search Awards jaarlijks de beste presetaties in online adverteren.
Lees meerJaap Schepers, mede-eigenaar van Afdeling Online, leidt deze workshop. Zijn bureau is actief in zowel de culturele als de commerciële sector. Jaap volgt de ontwikkelingen in zijn vakgebied op de voet en weet als geen ander hoe Artifical Intelligence en zoekmachine-optimalisatie elkaar kunnen versterken.
Lees meerLeon is zelfstandig online marketing consultant en helpt organisaties om hun Google Analytics data optimaal te benutten. Hij ondersteunt marketeers bij de overstap van Universal Analytics naar GA4, zodat ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen voor een verbeterde gebruikerservaring en hogere conversies.
Lees meerHet deelnametarief is inclusief consumpties, vegetarische lunch en afsluitende borrel.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €880 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.
Cultuurmarketing organiseert zowel trainingen op locatie als online. Bij alle programma’s wordt aangegeven of de training op locatie of online plaatsvindt. Omdat de inhoud specifiek is afgestemd op het type training, is het niet mogelijk om een training op locatie online te volgen.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
De ultieme stoomcursus met ruimte voor persoonlijke aandacht.
Een training waar je in je werk direct mee aan de slag kan en profijt van hebt.
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.