Event
Social media spelen een belangrijke rol in de marketingcommunicatie van culturele organisaties. Platforms zoals Instagram, X en TikTok bieden kansen om nieuw publiek te bereiken, de betrokkenheid te vergroten en cultuur op nieuwe manieren te presenteren.
Tegelijkertijd groeit de kritiek op de werkwijze van social media en hun eigenaren. Factchecking verdwijnt, waardoor desinformatie moeiteloos een groot publiek bereikt, terwijl online haat tegen gemarginaliseerde groepen toeneemt. Ondoorzichtige algoritmes bepalen wie jouw content ziet en betaalde promotie wordt steeds noodzakelijker. Dit alles botst met de waarden waar veel culturele organisaties voor staan.
Tijdens dit online event:
Meld je aan en ontdek hoe jij als cultuurmarketeer bewuste keuzes kunt maken in het socialmedia landschap!
Het programma wordt de komende weken verder aangevuld. De bijeenkomst bestaat uit een introductie door een expert, een panelgesprek over afhankelijkheid en alternatieven, en het uitwisselen van ideeën met collega vakgenoten.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €49 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.