Online talk
Merken. Het zijn fascinerende constructen waar velen een mening over hebben. Ook in de culturele sector neemt merkstrategie naast de doorlopende marketing en communicatieactiviteiten een steeds prominentere plek in.
In het onlangs verschenen boek BRANDING van Patrick van Thiel en Andy Mosmans worden geïntroduceerd die voortkomen uit verschillende marketingmodellen: Positioning-stroming, Penetration-stroming, Purpose-stroming, Peer-to-peer-stroming en Partner-stroming.
Door het vaststellen van de merkstroming ontstaat een leidend paradigma voor de organisatie, programmering, marketing en communicatie. Met gevolg: meer consistentie, continuïteit en coherentie tussen alle activiteiten van het culturele merk en daarmee een sterker merk.
In deze bijeenkomst geeft brandingconsultant Patrick van Thiel een presentatie over de theorie rondom merkstromingen. Daarna pas je de theorie toe samen met andere deelnemers op een of meerdere culturele organisaties. Ten slotte presenteert de Reinwardt Academie de resultaten van een benchmark onderzoek naar merkstromingen bij circa twintig culturele organisaties dat uitgevoerd is door studenten.
De tarieven voor deelname zijn exclusief BTW:
Patrick van Thiel is consultant, interimmanager en sparringpartner op het vlak van branding, strategische marketing en interne organisatie. Hij werkt voor (inter)nationale organisaties, actief als docent en bestuurs- en raad van toezicht lid bij culturele organisaties.