Merkstromingen in cultuur

Online talk
28 maart 2023

Ben je benieuwd welke merkstromingen er zijn en hoe het vaststellen ervan jouw organisatie helpt? In deze online bijeenkomst leer je de theorie over merkstromingen en de toepassing ervan in de cultuursector.  

Startdatum: 28 maart 2023 (10:30 - 12:00)
Locatie: online via Zoom
Ledentarief (excl. BTW)
€ 45
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 79

Een merkstroming is de denkrichting en wijze waarop een organisatie aan merkenbouw doet. In het onlangs verschenen boek BRANDING worden vijf merkstromingen geïntroduceerd die voortkomen uit verschillende marketingmodellen.

Volgens auteurs Patrick van Thiel en Andy Mosmans ontstaat er door het vaststellen van de merkstroming een leidend paradigma voor de organisatie, programmering, marketing en communicatie. Met gevolg: meer consistentie, continuïteit en coherentie tussen alle activiteiten van het culturele merk en daarmee een sterker merk.

In deze bijeenkomst geeft brandingconsultant Patrick van Thiel allereerst een presentatie over de theorie rondom merkstromingen. Daarna volgt een presentatie van een praktijkcase en ten slotte presenteert de Reinwardt Academie de resultaten van de merkstromingen benchmark (deelnemen aan dit onderzoek is mogelijk via deze pagina).

Aanmelden

De tarieven voor deelname zijn exclusief BTW:

meld je aan

Sprekers

Patrick van Thiel is consultant, interimmanager en sparringpartner op het vlak van branding, strategische marketing en interne organisatie. Hij werkt voor (inter)nationale organisaties, actief als docent en bestuurs- en raad van toezicht lid bij culturele organisaties.