Online adverteren met Facebook en Instagram - Cultuurmarketing

Online adverteren met Facebook en Instagram

Workshop
24 mei 2022

In deze workshop word je bijgespijkerd over de mogelijkheden van Facebook adverteren en kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren.

Startdatum: 24 mei 2022 (10:00 - 17:30)
Locatie: Theater Kikker (Ganzenmarkt 14, Utrecht)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 275
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 375

Met adverteren via social media genereer je binnen korte tijd een nieuw en/of groot bereik. Bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, een concert, voorstelling of expositie. Er is een breed scala kanalen waarop verschillende soorten advertenties ingezet kunnen worden. In deze workshop gaan we nader in op adverteren via Facebook en Instagram.

Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld. In deze interactieve workshop maak je kennis met de verschillende mogelijkheden binnen adverteren op Facebook en Instagram.

Inhoud

In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentieaccount. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Feiten, cijfers en trends
  • Het verschil tussen adverteren en boosten/promoten
  • Inzicht in doelgroepen
  • Hoe werkt het Facebook Ads account?
  • De structuur en het opzetten van een campagne
  • Verschillende advertentievormen op Facebook en Instagram
  • Effectieve advertentieteksten
  • Optimalisatie door het analyseren van resultaten
  • Facebook Pixel
  • A/B testen

Deze workshop richt zich niet op het organische (onbetaalde) bereik op social media. Op 26 april 2022 organiseert Cultuurmarketing een workshop social media marketing, waarin het optimaliseren van je organische social media strategie uitgebreid aan bod komt.

Data

Deze cursus vindt plaats op dinsdag 24 mei 2022 van 10:00 tot 16:30 uur in Theater Kikker in Utrecht.

Deze cursus wordt ook online aangeboden, bestaande uit twee bijeenkomsten op 25 januari en 1 februari 2022 van 09:30 – 13:00.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 26 april 2022 aan te melden.

meld je aan

Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt ook online aangeboden.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor online adverteren via social media. In de workshop wordt de basis van adverteren via Facebook en Instagram behandeld: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Docent

Fleur Nieuwland werkt als (online) marketeer bij AVROTROS. Haar kunst- en cultuurhart is gegroeid tijdens haar marketingfunctie bij Museum MORE en Kasteel Ruurlo. Daarvoor heeft ze gewerkt als project- en contentmanager bij een marketingbureau en stortte ze zich als freelancer op verschillende social media-accounts van diverse organisaties.

Uit de community

Het Ketelhuis
Liselotte Roodbol
Overzichtelijke training vol toepasbare informatie. Na afloop genoeg handvaten (en zin) om aan de slag te gaan met adverteren.
Isala Theater
Jobien Rentmeester
Door de testcases in de workshop wordt het gelijk heel concreet, hierdoor kan ik zelf direct aan de slag.