Workshop
Met adverteren via social media genereer je binnen korte tijd een nieuw en/of groot bereik. Bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, een concert, voorstelling of expositie.
Er is een breed scala kanalen waarop verschillende soorten advertenties ingezet kunnen worden. In deze workshop gaan we nader in op adverteren via Facebook en Instagram. Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld.
Na afloop van deze interactieve workshop ben je bekend met verschillende mogelijkheden binnen adverteren op Facebook en Instagram en ken je de belangrijkste ontwikkelingen op dit gebied. Daarnaast kan je van begin tot eind een campagne opzetten voor jouw eigen organisatie.
In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentieaccount. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Deze workshop richt zich niet op het organische (onbetaalde) bereik op social media. Op 26 april 2022 organiseert Cultuurmarketing een , waarin het optimaliseren van je organische social media strategie uitgebreid aan bod komt.
Deze workshop vindt plaats op dinsdag 24 mei 2022 van 10:00 tot 16:30 uur in Theater Kikker in Utrecht. Het is op deze datum niet mogelijk de training online te volgen.
De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Deze workshop maakt onderdeel uit van . De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt ook aangeboden.
Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor online adverteren via social media. In de workshop wordt de basis van adverteren via Facebook en Instagram behandeld: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Lisa Kippers combineert haar specialisatie in online marketing met haar passie voor het groener en mooier maken van deze wereld. Onder de naam This is Gesty helpt ze duurzame organisaties en social enterprises met het verbeteren van hun online zichtbaarheid via Google Ads en Social Ads.