Online adverteren met Facebook en Instagram (online editie) - Cultuurmarketing

Online adverteren met Facebook en Instagram (online editie)

Workshop
25 januari & 1 februari (09.30-13.00)

In deze workshop word je bijgespijkerd over de mogelijkheden van Facebook adverteren en kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren.

Startdatum: 25 januari 2022 (9:30 - 13:00)
Locatie: online via Zoom
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 320
Ledentarief (excl. BTW)
€ 250

Met adverteren via social media genereer je binnen korte tijd een nieuw en/of groot bereik. Bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, een concert, voorstelling of expositie. Er is een breed scala kanalen waarop verschillende soorten advertenties ingezet kunnen worden. In deze workshop gaan we nader in op adverteren via Facebook en Instagram.

Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld. In deze interactieve workshop maak je kennis met de verschillende mogelijkheden binnen adverteren op Facebook en Instagram.

Inhoud

In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentieaccount. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Feiten, cijfers en trends
  • Het verschil tussen adverteren en boosten/promoten
  • Inzicht in doelgroepen
  • Hoe werkt het Facebook Ads account?
  • De structuur en het opzetten van een campagne
  • Verschillende advertentievormen op Facebook en Instagram
  • Effectieve advertentieteksten
  • Optimalisatie door het analyseren van resultaten
  • Facebook Pixel
  • A/B testen

Deze workshop richt zich niet op het organische (onbetaalde) bereik op social media. Op 13 & 20 december 2021 organiseert Cultuurmarketing een workshop social media marketing, waarin het optimaliseren van je organische social media strategie uitgebreid aan bod komt.

Data

Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. In totaal zijn er 2 bijeenkomsten:

  • dinsdag 25 januari 2022 (09:30 – 13:00)
  • dinsdag 1 februari 2022 (09:30 – 13:00)

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 28 december aan te melden.

meld je aan

Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor online adverteren via social media. In de workshop wordt de basis van adverteren via Facebook en Instagram behandeld: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Docent

Fleur Nieuwland werkt als (online) marketeer bij AVROTROS. Haar kunst- en cultuurhart is gegroeid tijdens haar marketingfunctie bij Museum MORE en Kasteel Ruurlo. Daarvoor heeft ze gewerkt als project- en contentmanager bij een marketingbureau en stortte ze zich als freelancer op verschillende social media-accounts van diverse organisaties.

Ervaringen van deelnemers

Kunstuitleen Utrecht
Renee Beurskens
Een waardevolle cursus, waarbij je op een prettige manier leert hoe online adverteren in zijn werk gaat en hoe je de juiste doelgroepen kunst samenstellen.
Leidse Schouwburg - Stadsgehoorzaal
Lara van Dooren
Een fijne training met leuke tips en goede handvatten waar je echt mee aan de slag kan.