Workshop
Met adverteren via social media genereer je binnen korte tijd een nieuw en/of groot bereik, bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor jouw culturele organisatie, een concert, voorstelling of expositie.
Er is een breed palet aan online kanalen waarop je verschillende soorten advertenties kunt inzetten. In deze workshop gaan we specifiek in op het adverteren via Meta, inclusief een reflectie op de recente ontwikkelingen over het al dan niet mogen adverteren op basis van persoonlijke gegevens.
Advertentiecampagnes zijn op de meeste platforms relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van campagnes en het analyseren en optimaliseren van wat je doet is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld.
Na afloop van deze interactieve workshop ken je de verschillende mogelijkheden van adverteren via social media en ben je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen op dit gebied. Daarnaast kan je van begin tot eind een campagne opzetten voor jouw eigen culturele organisatie, waarbij je kennis hebt gemaakt met de Meta Business omgeving.
In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentieaccount. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Deze workshop richt zich niet op het organische (onbetaalde) bereik op social media. Op organiseert Cultuurmarketing een workshop social media marketing, waarin het optimaliseren van je organische social media strategie uitgebreid aan bod komt.
Datum: dinsdag 19 maart 2024 (10:00 – 16:30 uur)
Locatie: ILFU in Utrecht
Studiebelasting: 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk
Investering:
• 609 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 359 euro (excl. 21% btw) voor leden
Helaas, deze cursus is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst en krijg een notificatie als er een plek vrijkomt en wanneer we een nieuwe editie organiseren.
Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor online adverteren via social media. In de workshop wordt de basis van online adverteren behandeld: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Lisa Kippers combineert haar specialisatie in online marketing met haar passie voor het groener en mooier maken van deze wereld. Onder de naam This is Gesty helpt ze duurzame organisaties en social enterprises met het verbeteren van hun online zichtbaarheid via Google Ads en Social Ads.
Ik kan de training online adverteren met Facebook en Instagram iedereen aanbevelen. Het geeft nieuwe inzichten en leert je handige vaardigheden die je meteen kan toepassen in de praktijk.
Een goede aanrader voor zij die alle basiselementen van online adverteren onder de knie wil krijgen.
Een hele heldere sessie waardoor je meteen aan de slag kunt om je online advertenties met meer resultaat in te zetten.