Online adverteren met Facebook en Instagram (op locatie)

In deze workshop leer je over de mogelijkheden van online adverteren via Facebook en Instagram (Meta). Nadien kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren.
Met adverteren via social media genereer je binnen korte tijd een nieuw en/of groot bereik, bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor jouw culturele organisatie, een concert, voorstelling of expositie.
Er is een breed palet aan online kanalen waarop je verschillende soorten advertenties kunt inzetten. In deze workshop gaan we nader in op het adverteren via Facebook en Instagram. Advertentiecampagnes zijn op dit platform relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld.
Na afloop van deze interactieve workshop ken je de verschillende mogelijkheden van adverteren via de Meta Business omgeving en ben je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen op dit gebied. Daarnaast kan je van begin tot eind een campagne opzetten voor jouw eigen culturele organisatie.
Inhoud
In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentieaccount. De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Inzicht in doelgroepen
- Facebook en Instagram vs. andere online advertentiekanalen
- Het verschil tussen adverteren en boosten/promoten
- Hoe werkt Facebook Advertentiebeheer?
- De structuur en het opzetten van een campagne
- Verschillende advertentievormen op Facebook en Instagram
- Effectieve advertentieteksten
- Optimalisatie door het analyseren van resultaten en introductie tot A/B testen
- Facebook Pixel
Deze workshop richt zich niet op het organische (onbetaalde) bereik op social media. Op organiseert Cultuurmarketing een workshop social media marketing, waarin het optimaliseren van je organische social media strategie uitgebreid aan bod komt.
Data
De workshop vindt plaats op locatie in Utrecht op dinsdag 19 maart 2024 van 10:00 tot 16:30 uur. Het is op deze datum niet mogelijk de training online te volgen.
Liever online trainen? Op vindt deze workshop online plaats via Zoom.
De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
Prijzen en aanmelden
De prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Woon je in NL? en krijg het volledige deelnametarief vergoed
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 13 februari 2024 aan te melden.
Aan de slag met online marketing: 6 workshops in één bundel
Deze workshop maakt onderdeel uit van de : een bundel van 6 praktische workshops + 1 webinar waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.
De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten. Deze bundel wordt zowel als op aangeboden.
Doelgroep
Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor online adverteren via social media. In de workshop wordt de basis van adverteren via Facebook en Instagram behandeld: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Docent
Lisa Kippers combineert haar specialisatie in online marketing met haar passie voor het groener en mooier maken van deze wereld. Onder de naam This is Gesty helpt ze duurzame organisaties en social enterprises met het verbeteren van hun online zichtbaarheid via Google Ads en Social Ads.