Workshop
AI-tools vinden vaak als eerste hun weg naar marketing en communicatie. Misschien zet je ze al in voor contentcreatie, publieksanalyse of strategieontwikkeling. Maar terwijl het gebruik toeneemt, blijven gesprekken over regels, grenzen en verantwoordelijkheden achter. Afspraken ontstaan meestal ad hoc, zonder gezamenlijke kaders of gedeelde visie binnen de organisatie.
Juist daarom kan jij een sleutelrol spelen in het bewust en verantwoordelijk inzetten van AI binnen je organisatie. In deze online module ontdek je wat er nodig is om AI verantwoord te integreren in je organisatie. Je vertaalt actuele wetgeving, zoals de AI Act, naar jouw praktijk. Je verkent risico’s, morele vragen en communicatie-uitdagingen en werkt aan de eerste contouren van een beleid of richtlijn. Zo word je een stevige gesprekspartner in je organisatie en voorkom je dat beleid pas ontstaat als het te laat is.
De module combineert juridische kaders, ethische reflectie en praktische opdrachten die je toepast in je eigen context. Je volgt de sessie live via Zoom, samen met vakgenoten professionals uit de cultuursector. Thema’s die aan bod komen zijn o.a.:
Voor marketing- en communicatieprofessionals in de culturele en creatieve sector die werken op het snijvlak van marketing, communicatie en publiek, en willen bijdragen aan gedragen AI-beleid binnen hun organisatie.
Vooraf ontvang je een intake en een korte e-learning over de basis van AI in marketing & communicatie om goed voorbereid van start te gaan.
Mark heeft als General Counsel ervaren dat juridisch werk beter, sneller en efficiënter kan. Sindsdien helpt hij organisaties om technologie, en vooral AI, op een verantwoorde manier te integreren in hun werkwijze. Hij combineert kennis van wet- en regelgeving met een praktische blik en laat zien hoe je beleid ontwikkelt dat werkt in de praktijk.
Lees meerMaandag 12 januari (13:30 – 17:00u) online via Zoom
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Daarom raden we aan om je voor 12 december aan te melden.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van € 190 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of service@cultuurmarketing.nl
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.