Haal het maximale uit PR

Cursus
3 bijeenkomsten, start 16 februari 2023

Benut jij alle kansen om aandacht te genereren in on- en offline media? In deze cursus leer je hoe je nieuwswaarde creëert voor jouw organisatie.   

Startdatum: 16 februari 2023 (10:00 - 16:30)
Locatie: op locatie in Utrecht + online
Ledentarief (excl. BTW)
€ 550
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 725

PR is een specialisatie binnen het communicatievak waarbij het doel is om positieve aandacht te genereren in on- en offline media. Een geslaagde PR strategie of campagne levert free publicity op en draagt bij aan je merkbekendheid.

Deze cursus bestaat uit theorie, opdrachten waarbij je de kennis toepast op voorbeeldcases, een inspirerende gastsessie en veel nuttige tips en tricks uit de praktijk.

Er is veel aandacht voor hoe je jouw USP’s kan combineren met de actualiteit om nieuwswaarde te creëren. Ook gaan we in op creatieve vormen van persbenadering; er is zoveel meer dan een persbericht. Je leert je verplaatsen in de behoeftes van journalisten en krijgt inzicht in de meerwaarde van influencers en social media en hoe de werkwijze verschilt ten opzichte van traditionele media.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma

  • Gebruik van het PESO-model
  • Het creëren van nieuwswaarde
  • Het opstellen van een middelenmatrix
  • Kenmerken van een effectief persbericht
  • Het belang van social media en influencers
  • PR software en tools
  • Evalueren van resultaten

Data

Deze training bestaat uit twee bijeenkomsten op locatie en een online bijeenkomst:

  • Donderdag 16 februari (10:00 – 16:30, op locatie in Utrecht)
  • Donderdag 9 maart (09:30 – 13:00, op locatie in Utrecht)
  • Donderdag 30 maart (09:30 – 13:00, online via Zoom)

De online bijeenkomst wordt opgenomen en deelnemers ontvangen de opname na afloop. Het is niet mogelijk om de bijeenkomsten op locatie online te volgen.

De studiebelasting bedraagt 13,5 lesuren en circa 4 uur huiswerk.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties bij de bijeenkomsten op locatie. 

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 19 januari aan te melden.

meld je aan

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers in de cultuursector in Nederland en Vlaanderen.

Docent

Barbera Groenewegen is initiatiefnemer van the Image Factory: een full service PR en marketingbureau met (inter)nationale klanten op het gebied van lifestyle, beauty en fashion, cultuur en maatschappelijke onderwerpen. Barbera heeft ruim 20 jaar ervaring en brengt storytelling, pakkende persberichten, influencers en events samen tot succesvolle PR campagnes.

 

Uit de community

Vrije Academie
Denise Heijtel
Boeiende cursus om je wegwijs te maken in de wereld van persberichten en influencers, waarbij je veel tips & tricks krijgt om het toe te passen binnen jouw eigen organisatie.
Het Scheepvaartmuseum
Teus Hagen
Door samen met like-minded mensen uit de sector te spreken en leren over de do's en dont's van marketing, communicatie en PR keer je met een hoop nieuwe kennis en energie weer terug naar je werkplek!
Nationale Opera & Ballet
Magali Kuils
Ik vond Barbera top, ze heeft super veel kennis en kon dit op een leuke manier overbrengen met goede voorbeelden.