Cursus

Haal het maximale uit pr

Benut jij alle kansen om aandacht te genereren in on- en offline media? In deze cursus leer je hoe je nieuwswaarde creëert voor jouw organisatie.

Startdatum

Donderdag 1 februari 2024

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Utrecht

Investering

Regulier tarief: €919 (excl. btw)
Ledentarief: €669 (excl. btw)

    Er is in deze training veel aandacht voor hoe je jouw USP’s kan combineren met de actualiteit om nieuwswaarde te creëren. Ook gaan we in op creatieve vormen van persbenadering; er is zoveel meer dan een persbericht. Je leert je verplaatsen in de behoeftes van journalisten en krijgt inzicht in de meerwaarde van influencers en social media en hoe de werkwijze verschilt ten opzichte van traditionele media.

    Op de tweede dag verzorgt Catherine Wolfs een gastpresentatie over de praktische toepassing van PR-strategieën bij tentoonstellingen, inclusief een praktijkcase over crisiscommunicatie.

    Inhoud

    De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma

    • Gebruik van het PESO-model
    • Het creëren van nieuwswaarde
    • Het opstellen van een middelenmatrix
    • Kenmerken van een effectief persbericht
    • Het belang van social media en influencers
    • pr software en tools
    • Evalueren van resultaten

    Praktische details

    Data:
    donderdag 1 februari 2024 (10:00 – 16:30 uur)
    donderdag 29 februari 2024 (10:00 – 16:30 uur)

    Locatie: ILFU in Utrecht

    Studiebelasting: 13,5 lesuren en circa 4 uur huiswerk

    Investering:
    919 euro (excl. btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
    669 euro (excl. btw) voor leden

    Deze prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties. 

    meld je aan

    Doelgroep

    Deze cursus is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers in de cultuursector in Nederland en Vlaanderen.

    Docent

    Barbera Groenewegen is initiatiefnemer van the Image Factory: een full service PR en marketingbureau met (inter)nationale klanten op het gebied van lifestyle, beauty en fashion, cultuur en maatschappelijke onderwerpen. Barbera heeft ruim 20 jaar ervaring en brengt storytelling, pakkende persberichten, influencers en events samen tot succesvolle PR campagnes.

    Gastspreker

    Catherine Wolfs is gastspreker bij deze cursus. Catherine is inhoudelijk assistent van de Artistiek Directeur bij het Amsterdam Museum. Voorheen werkte zij als pers- en publieksvoorlichter bij het Kunstmuseum en daarvoor bijna tien jaar als press officer bij het Van Gogh Museum.

     

    Ervaringen van deelnemers

    Freelancer
    Nuriye Ates
    Barbara is een PR-Parel. Met haar enorme kennis en jarenlange ervaring in het vak weet ze je als geen ander te inspireren en enthousiasmeren. Daarbij kun je de kennis die ze deelt gelijk in de praktijk toepassen. De lesopbouw is helder en goed te volgen. Ik heb ontzettend veel geleerd en kan Barbara en deze training van harte aanbevelen. Zelfs als je - zoals ik- zonder enige kennis en ervaring het vak in rolt.
    Luxor Theater
    Iris van Dalen
    Barbera heeft bakken ervaring die ze met enorm veel passie overdraagt. Ik werd er zelf super snel door geïnspireerd en heb deze kennis meteen kunnen toepassen in de praktijk.
    Jakop Ahlbom Company
    Jolijn van Panhuis
    Barbera is een ontzettend enthousiaste docent, vol kennis uit de praktijk. Ze geeft praktische tips die je direct kan toepassen. De uitwisseling in de groep werkte ook heel inspirerend. Zo leer je van elkaar! Echt een perfecte cursus voor goede PR basis!