Haal het maximale uit pr
Er is veel aandacht voor hoe je jouw USP’s kan combineren met de actualiteit om nieuwswaarde te creëren. Ook gaan we in op creatieve vormen van persbenadering; er is zoveel meer dan een persbericht. Je leert je verplaatsen in de behoeftes van journalisten en krijgt inzicht in de meerwaarde van influencers en social media en hoe de werkwijze verschilt ten opzichte van traditionele media.
Inhoud
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma
- Gebruik van het PESO-model
- Het creëren van nieuwswaarde
- Het opstellen van een middelenmatrix
- Kenmerken van een effectief persbericht
- Het belang van social media en influencers
- pr software en tools
- Evalueren van resultate
Data
Deze training bestaat uit twee bijeenkomsten op locatie in het centrum van Utrecht.
- Donderdag 1 februari 2024 (10:00 – 16:30, op locatie in Utrecht)
- Donderdag 29 februari 2024 (10:00 – 16:30, op locatie in Utrecht)
Het is niet mogelijk om de bijeenkomsten op locatie online te volgen.
De studiebelasting bedraagt 13,5 lesuren en circa 4 uur huiswerk.
Prijzen
Deze prijzen zijn exclusief btw en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 4 januari 2024 aan te melden.
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers in de cultuursector in Nederland en Vlaanderen.
Docent
Barbera Groenewegen is initiatiefnemer van the Image Factory: een full service PR en marketingbureau met (inter)nationale klanten op het gebied van lifestyle, beauty en fashion, cultuur en maatschappelijke onderwerpen. Barbera heeft ruim 20 jaar ervaring en brengt storytelling, pakkende persberichten, influencers en events samen tot succesvolle PR campagnes.