Cursus
Free publicity is niet alleen kosteloos, maar met de juiste aanpak ook een krachtig middel om je imago en reputatie op te bouwen. Bij PR is het belangrijk om scherp te zijn op wat echt nieuwswaardig is: non-nieuws delen met de media kan je reputatie ook schaden. Vind je hierin als organisatie de juiste balans, dan vergroot je met beperkte middelen niet alleen je zichtbaarheid, maar versterk je ook je maatschappelijke impact.
In deze tweedaagse cursus breid je jouw PR-vaardigheden uit om de reputatie van je organisatie te verbeteren en je naamsbekendheid te vergroten. Je leert hoe je nieuws creëert dat aandacht trekt, duurzame relaties opbouwt met journalisten en de impact van je PR meetbaar maakt. Je gaat direct aan de slag: van het schrijven van pakkende persberichten en het bedenken van creatieve persbenadering tot het oefenen van mediagesprekken.
De cursus combineert theorie en praktijk en biedt veel ruimte voor interactie en samenwerking onderling. Onderwerpen die we behandelen:
Voor de cursus vragen we je om je media te monitoren en voorbeelden mee te nemen die je zijn opgevallen. Krijg je tijdens de cursus een nieuw idee voor jouw eigen case? Dan is er ook ruimte om dat te bespreken.
Deze training is ideaal voor marketing- en communicatieprofessionals die hun PR-strategieën willen versterken of specifieke PR-uitdagingen willen aanpakken. Of je nu moeite hebt met het bepalen van wat nieuwswaardig is, je persberichten wilt verbeteren zodat ze écht opvallen of zoekt naar de juiste connectie met mediarelaties — deze workshop biedt je praktische tools en direct toepasbare inzichten.
Janine is een expert in corporate communicatie, persvoorlichting en woordvoering, met bijna 30 jaar ervaring. Na een beleidsgerichte studie ontdekte ze in de praktijk haar echte passie: communicatie. Die passie heeft ze ingezet voor diverse beursgenoteerde bedrijven als non-profits, zoals Manpower, Brunel, het Van Gogh Museum en de Openbare Bibliotheek Amsterdam. Haar hoogtepunt tot nu toe? Het terugvinden van twee gestolen Van Gogh-schilderijen, wat haar via Napels terugbracht naar Amsterdam én primetime aan tafel met de dief.
Lees meerData:
• donderdag 13 maart 2025 (10:00 – 16:30 uur, Utrecht)
• donderdag 3 april 2025 (10:00 – 16:30 uur, Utrecht)
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Daarom raden we aan om voor 13 februari 2025 aan te melden.
Het deelnametarief is inclusief consumpties, vegetarische lunch en afsluitende borrel.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €240 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.
Cultuurmarketing organiseert zowel trainingen op locatie als online. Bij alle programma’s wordt aangegeven of de training op locatie of online plaatsvindt. Omdat de inhoud specifiek is afgestemd op het type training, is het niet mogelijk om een training op locatie online te volgen.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.
Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.