Workshop
Je herkent het vast: je moet snel een nieuwsbrief schrijven of social post aanleveren, maar de input is vaag, onvolledig of juist te uitgebreid. En ondertussen moet de tekst passen bij je kanaal, doelgroep én tone of voice. Van social caption tot nieuwsbrief en van zaaltekst tot flyer. Hoe vertaal je dat snel en consistent naar publieksgerichte copy zonder in te leveren op stijl en kwaliteit?
In deze online module ontdek je hoe AI je helpt bij precies die uitdagingen: als meeschrijver, redacteur en sparringpartner in je schrijfproces. Je leert tools als ChatGPT, Claude en Gemini inzetten om structuur te brengen in je input, teksten te verfijnen op stijl en helderheid, en één tekst slim door te vertalen naar verschillende kanalen en doelgroepen. Ook leer je hoe AI bijdraagt aan een herkenbare tone of voice, voor jezelf en collega’s.
Tijdens de module oefen je met herkenbare schrijfuitdagingen uit de culturele praktijk. Je volgt de sessie live via Zoom, samen met andere vakgenoten uit de cultuursector. Thema’s die aan bod komen zijn o.a.:
Voor marketing- en communicatieprofessionals in de culturele en creatieve sector die regelmatig teksten schrijven of redigeren, en AI willen inzetten als slimme schrijfpartner in hun dagelijkse werk.
Vooraf ontvang je een intake en een korte e-learning over de basis van AI in marketing & communicatie om goed voorbereid van start te gaan.
Jessie is een enthousiaste contentmarketeer en trainer met ruim tien jaar ervaring in online zichtbaarheid, contentstrategie en copywriting. Ze werkt voor uiteenlopende organisaties, van culturele instellingen tot B2B. Sinds 2022 verdiept ze zich intensief in AI voor marketing en communicatie. Ze test, traint en onderzoekt dagelijks hoe je AI op een slimme en praktische manier inzet in je werk.
Lees meerMaandag 15 december (13:30 – 17:00u) online via Zoom
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Daarom raden we aan om je voor 15 november aan te melden.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van € 190 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of service@cultuurmarketing.nl
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.