Keukengeheim

Publieksontwikkeling bij VIERNULVIER

Krijg inzicht in de manier waarop kunstencentrum VIERNULVIER werkt aan toegankelijkheid en publieksontwikkeling.

Startdatum

Donderdag 25 mei 2023

Tijden

13:30 - 17:00 uur

Locatie

De Vooruit (Sint-Pietersnieuwstraat 23, Gent)

Investering

Ledentarief: €55 (excl. BTW)
Studententarief: €10 (excl. BTW)

    Wellicht ken je kunstencentrum VIERNULVIER nog bij de oude naam: kunstencentrum Vooruit te Gent. Sinds mei 2022 werkt de Vlaamse Kunstinstelling onder de naam VIERNULVIER.* De programmering van het kunstencentrum staat in het teken van vernieuwing, experiment en ontdekking. Ondanks het experimentele karakter van het kunstencentrum, is VIERNULVIER voor een breed publiek toegankelijk.

    Tijdens dit Keukengeheim geven Ilse Devroe (teamcoach communicatie) en Elisah Vandaele (expertcoach communicatie) uitleg over de manier waarop zij werken aan publieksontwikkeling door het wegnemen van fysieke, sociale en financiële drempels voor cultuurbezoek. Onderdeel daarvan is de platformwerking van VIERNULVIER, waarbij voortdurend wordt samengewerkt met andere culturele spelers, scholen, welzijnsorganisaties en bedrijven.

    Ook wordt er ingezoomd op het op Pay What You Can-principe: het prijsbeleid met variabele ticketprijzen dat VIERNULVIER sinds september 2022 inzet om publiek tegemoet te komen in de inflatie en energiecrisis. Devroe en Vandaele geven na een driekwart jaar inzicht in de betaalbereidheid van hun publiek en op welke manier zij op basis van data beslissingen maken over de voortzetting van dit experiment.

    Bij dit Cultuurmarketing Keukengeheim krijg je een uitgebreide rondleiding door kunstencentrum De Vooruit en een inkijkje in de (marketing)keuken van VIERNULVIER. Met nuttige tips en inzichten, maar ook over wat er nog beter kan.

    * Een kunstenhuis en een politieke partij met dezelfde naam: dat had niet de voorkeur. VIERNULVIER (ook wel bekend als ‘Page Not Found’) staat voor de zoektocht naar een nieuwe naam en refereert naar de continue zoektocht als kunstinstelling naar de plek in de stad en in de wereld. Het gebouw waarin VIERNULVIER programmeert blijft bekend als De Vooruit.

    Aanmelden

    Cultuurmarketing Keukengeheimen zijn kleinschalige bijeenkomsten waarin vakgenoten inzicht geven in (een onderdeel van) hun marketingcommunicatiestrategie.

    Er zijn maximaal 20 plekken beschikbaar, waarbij er 1 plek beschikbaar is per organisatie. De sessies worden niet opgenomen zodat er in alle openheid kan worden gesproken.

    Toegang tot de Cultuurmarketing Keukengeheimen is een voordeel van het Cultuurmarketing lidmaatschap.

    Het deelnametarief is €55,- exclusief BTW, inclusief uitgebreide rondleiding en consumpties.

    meld je aan

    Doelgroep

    Dit Keukengeheim is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals en publiekswervers in de Vlaamse en Nederlandse cultuursector die zijn geïnteresseerd in toegankelijkheid en publieksontwikkeling.

    Sprekers

    Ilse Devroe is sinds december 2021 teamcoach communicatie bij Kunstencentrum VIERNULVIER. Ze bouwde ervaring op als communicatiestrateeg en projectmanager bij o.a. VRT en Stad Gent waar ze bezig was met onderzoek, programmatie, videostrategie en campagnes. Daarnaast heeft ze ook ervaring als docent en onderzoeker bij de Arteveldehogeschool en de Universiteit Gent.

    Elisah Vandaele is sinds december 2021 expertcoach communicatie bij Kunstencentrum VIERNULVIER. Elisah is al 15 jaar actief in de muziekindustrie: als communicatiedirecteur bij concert-en festivalorganisator Wilde Westen, als communicatiecoördinator bij muziekclub De Kreun en als muziekjournaliste bij Knack Focus. Elisah focuste in het pre-VIERNULVIER-verleden o.a. de re-branding van Wilde Westen en de uitbouw en internationalisering van muziekfestivals als Sonic City, Bos! Festival en Jazz Cats Festival.

    Welkom bij VIERNULVIER in De Vooruit Bekijk video

    Fotocredit headerfoto: Jantien Vermeiren