Leergang
Veel culturele organisaties trekken vooral een vaste groep bezoekers, maar worstelen met het aantrekken en binden van nieuw publiek. Om nieuw publiek te bereiken, dienen aanbod, communicatie en publieksbeleving afgestemd te zijn op verschillende doelgroepen. Dat vraagt om scherpe doelgroepkeuzes, passende waardeproposities en interne samenwerking.
In dit programma krijg je nieuwe inzichten en leer je hoe je die toepast in de praktijk. Met theorie, kennisuitwisseling en oefeningen werk je aan je aanpak voor publieksverbreding.
Deelname aan dit programma is een waardevolle investering voor organisaties die niet alleen willen praten over nieuw publiek, maar er ook echt werk van willen maken. We adviseren met minimaal twee personen per organisatie deel te nemen, zodat je samen kan werken aan de strategische uitdagingen van jouw organisatie.
De volgende onderwerpen maken onder andere deel uit van het programma:
Dit programma is voor senior marketeers of managers (zoals, maar niet uitsluitend marketing-, programma- en educatiemanagers) en directieleden van culturele organisaties, waaronder musea, bibliotheken, kunstencentra en podiumkunstinstellingen. Indien mogelijk, adviseren we met minimaal twee personen per organisatie deel te nemen, zodat er gedurende het programma gezamenlijk gewerkt kan worden aan strategische uitdagingen.
Pim heeft als consultant ruime ervaring met (doelgroep)strategie, propositieontwikkeling en positionering voor onder andere DPG Media, Muziekgebouw aan ’t IJ, Bibliotheek Eemland en RAI Amsterdam. Hij was eerder marketingmanager bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en Omroep Brabant en werkt nu vanuit zijn bureau Frisse Duik als consultant.
Lees meerGeesje Prins deelt in een gastsessie op 11 november haar belangrijkste learnings over publieksverbreding. Als hoofd programma bij Amare en voormalig hoofd marketing en adjunct-directeur van het Chassé Theater, heeft ze vanuit verschillende rollen ervaring met strategieën en tactieken om een breder publiek te bereiken. Ze gaat in op wat wél en niet werkt in de samenwerking tussen afdelingen en hoe je valkuilen kunt omzeilen. Fotocredit: Anne Reitsma
Lees meerVoorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen.
Het deelnametarief is inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €600 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Ontvang een aantrekkelijke korting wanneer je met een collega deelneemt. Het tarief voor deelname van twee personen betreft:
• 4199 euro (excl. 21% btw)
• 3019 euro (excl. 21% btw) voor leden ( en profiteer van korting)
Wil je gebruik maken van dit pakketvoordeel? Bevestig jouw deelname dan per mail via
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.
Cultuurmarketing organiseert zowel trainingen op locatie als online. Bij alle programma’s wordt aangegeven of de training op locatie of online plaatsvindt. Omdat de inhoud specifiek is afgestemd op het type training, is het niet mogelijk om een training op locatie online te volgen.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of service@cultuurmarketing.nl
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.
Een hele zinnige, praktisch goed toepasbare training, inspirerend, leerzaam en inzicht gevend. Ook voor directeuren!
Compacte en inzichtelijke training die helder maakt waarom het voor iedereen, niet alleen de marcommers, in je culturele organisatie belangrijk is te weten wat de behoefte van je doelgroep en het gedrag van je bezoekers is.
Helder opgebouwde cursus waarin je wordt meegenomen in het brede kader en de stappen die komen kijken bij besluiten over publieksverbreding. Er zat nog meer in dan ik verwacht had.
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.