Cursus

Roadmap naar succesvolle campagnes

In deze cursus leer je hoe je van begin tot eind een succesvolle (publieks)campagne ontwikkelt.

Startdatum

Dinsdag 8 oktober 2024

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

ILFU (Achter de Dom 14, Utrecht)

Investering

Regulier tarief: €929 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €689 (excl. 21% btw)

    Ben je verantwoordelijk voor de campagnes van tentoonstellingen, festivals, voorstellingen of andere culturele producties? In deze training leer je hoe je campagneontwikkeling doelmatig en gestructureerd aanpakt, zonder daarbij de creativiteit uit het oog te verliezen. 

    Tijdens de cursus doorloop je samen met de docent en mededeelnemers de belangrijke stappen voor een succesvolle marketingcampagne. Denk hierbij aan meetbare campagnedoelstellingen, het formuleren van een sterke campagneboodschap, het vaststellen van budget en onderscheid maken tussen bereik en resultaat. Je krijgt ook inzicht in hoe je effectief samenwerkt met bureaus en collega’s betrekt bij besluitvorming.

    De cursus bestaat uit theorie, een gastsessie, uitwisseling met de andere deelnemers en het uitwerken van een eigen campagne. Na afloop van de training ben je vertrouwd met het stappenplan voor een succesvolle campagne. Je hebt dit stappenplan toegepast op je eigen campagne en hebt waardevol advies en bruikbare tips gekregen om je huidige of toekomstige campagnes te verbeteren.

    Programma 

    De volgende onderwerpen maken onder andere deel uit van het programma:

    • Doelstellingen
    • Doelgroepen
    • Boodschap 
    • Budget
    • Middelenmix
    • Partners & activaties
    • Bereik
    • Planning
    • Optimalisatie
    • Resultaten en evaluatie 

    Tijdens de training werk je aan een eigen case, dit kan zowel een actuele als toekomstige campagne zijn van jouw organisatie. 

    Studiebelasting: 13,5 lesuren en circa 8-12 uur huiswerk, afhankelijk van de omvang van jouw campagne. Houd er rekening mee dat je voor elke sessie huiswerk moet maken.

    Voor wie?

    De cursus is geschikt voor marketingcommunicatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en uitvoeren van campagnes. De training is van waarde voor zowel beginnende campagnemarketeers als ervaren marketeers die hun kennis willen opfrissen. 

    Docent & gastspreker

    Sandra van Dongen - docent

    Sandra heeft meer dan 16 jaar ervaring in de cultuursector bij o.a. Museum Boijmans Van Beuningen, Humanity House en de Doelen. Sinds 2018 heeft ze zich gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitvoeren van strategische campagnes via haar bedrijf Short Projects. Zo was ze betrokken bij de campagnes van Museum Arnhem en de Frida Kahlo tentoonstelling in het Cobra Museum.

    Lees meer

    Carlo Kiksen

    Carlo is als freelance strateeg o.a. werkzaam voor Eurosonic Noorderslag (ESNS) en leidt hier de publiekscampagnes. In de gastsessie neemt hij de cursisten mee in de campagnes voor het festival, met alle keuzes, middelen en creatieve ideeën die daarbij komen kijken.

    Lees meer

    Data & locatie

    Data:
    dinsdag 8 oktober 2024 (10:00 – 16:30 uur)
    • 
    dinsdag 5 november 2024 (10:00 – 16:30 uur)

    Locatie: ILFU in Utrecht

    Prijzen & aanmelden

    • De workshops zijn inclusief consumpties, vegetarische lunch & afsluitende borrel.

    € 929 (excl. 21% btw)

    Regulier tarief

    Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.

    Aanmelden

    € 689 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
    automatisch van €240 korting.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 9 september 2024 aan te melden.

    Ervaringen van deelnemers

    Logo TivoliVredenburg
    TivoliVredenburg
    Anne Mieke van 't Wout
    Deze cursus geeft je een frisse blik en duwtje in de rug bij het maken van campagnes. Ik kan nu nog meer gestructureerd aan de slag, met aandacht voor de valkuilen én verwachtingen - om tot een goed resultaat te komen. Zowel van Sandra als van de andere deelnemers heb ik ontzettend veel geleerd, een leuke manier om weer eens aandacht te besteden aan de theorie!
    Eye Filmmuseum
    Veerle Snijders
    Toffe cursus doorspekt met inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Kan je campagne echt naar een hoger niveau tillen.
    Publiq
    Liesel Verdonck
    Erkenning van anderen die dezelfde uitdagingen hebben maar een heel andere context, zorgen voor creativiteit en positiviteit. Na de cursus had ik vooral veel zin om verschillende campagnes te organiseren!


    We helpen je graag met je keuze

    Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.