Workshop
E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. En in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, blijft e-mail één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix: de conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan van andere middelen.
Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van nieuwsbrieven. Vaak is er veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. In de eerste helft van de workshop ligt de focus op het strategisch aanvliegen van je e-mailmarketing en het op orde hebben van de basis. In de tweede helft ga je aan de slag met het verbeteren en laten groeien van je mailings.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten kunt leren.
Deze workshop vindt plaats op 15 februari 2022 (10:00 – 16:30) in Podium Hoge Woerd in Utrecht.
Voor deelname aan deze workshop is een coronatoegangsbewijs verplicht. Mocht door de dan geldende coronamaatregelen samenkomen op locatie niet mogelijk zijn, vindt de training online plaats.
Deze workshop maakt onderdeel uit van de . De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt zowel als op locatie aangeboden.
De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 opereert hij als zelfstandig Online Marketeer & Strateeg. Onder Ruben’s klanten bevindt zich alles van kleine startup tot grote corporate en daartussen veel organisaties in de culturele sector. Hij is vast jurylid voor de jaarlijkse E-mail Awards van de DDMA.
Een aanrader als je je mailings naar een hoger plan wil tillen: Ruben geeft praktische tips en voorbeelden van collega-instellingen.
De docent had zich tevoren verdiept in de organisaties waar de deelnemers werkten en presenteerde een aantal praktijkvoorbeelden. Hierdoor werd het een heel persoonlijke en effectieve training. Ondanks dat ik best al veel over het onderwerp wist heb ik er veel nieuwe dingen geleerd. Ik kan het iedereen aanbevelen.