Workshop

Scoor met e-mailmarketing

Scoor met e-mailmarketing

In deze workshop word je bijgespijkerd over effectieve e-mailmarketing, waardoor je het succes van jouw inspanningen kunt vergroten.

Startdatum

Dinsdag 15 februari 2022

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Podium Hoge Woerd (Hoge Woerdplein 1, Utrecht)

Investering

Ledentarief: €275 (excl. BTW)
Regulier tarief: €375 (excl. BTW)

    E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. En in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, blijft e-mail één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix: de conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan van andere middelen.

    Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van nieuwsbrieven. Vaak is er veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. In de eerste helft van de workshop ligt de focus op het strategisch aanvliegen van je e-mailmarketing en het op orde hebben van de basis. In de tweede helft ga je aan de slag met het verbeteren en laten groeien van je mailings.

    Inhoud

    De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • Strategie: relevante doelen en doelgroepen stellen
    • De belangrijkste metrics om het succes van je e-mails te meten
    • Hoe zorg je ervoor dat je e-mail beter geopend en gelezen wordt?
    • Effectief gebruik maken van tekst en beeld
    • Het interpreteren en beïnvloeden van kijk- en klikgedrag
    • Database groei op de juiste (AVG-proof) manier
    • Introductie op optimalisatie door personalisatie, segmentatie, automatisering en A/B testen
    • Trends

    De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten kunt leren.

    Data

    Deze workshop vindt plaats op 15 februari 2022 (10:00 – 16:30) in Podium Hoge Woerd in Utrecht.

    Voor deelname aan deze workshop is een coronatoegangsbewijs verplicht. Mocht door de dan geldende coronamaatregelen samenkomen op locatie niet mogelijk zijn, vindt de training online plaats.

    Prijzen

    Deze prijzen zijn exclusief BTW.

    Deze workshop is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt of wanneer we een nieuwe editie organiseren.

    meld je aan voor de wachtlijst

     

    Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

    Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt zowel online als op locatie aangeboden.

    Doelgroep

    De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.

    Docent

    Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 opereert hij als zelfstandig Online Marketeer & Strateeg. Onder Ruben’s klanten bevindt zich alles van kleine startup tot grote corporate en daartussen veel organisaties in de culturele sector. Hij is vast jurylid voor de jaarlijkse E-mail Awards van de DDMA.

    Ervaringen van deelnemers

    Het Nieuwe Instituut
    Jessica Verboom
    Een aanrader als je je mailings naar een hoger plan wil tillen: Ruben geeft praktische tips en voorbeelden van collega-instellingen.
    Cultureel Centrum Bullekerk
    Ceciel Kockelmans
    De docent had zich tevoren verdiept in de organisaties waar de deelnemers werkten en presenteerde een aantal praktijkvoorbeelden. Hierdoor werd het een heel persoonlijke en effectieve training. Ondanks dat ik best al veel over het onderwerp wist heb ik er veel nieuwe dingen geleerd. Ik kan het iedereen aanbevelen.