Scoor met e-mailmarketing - Cultuurmarketing

Scoor met e-mailmarketing

Workshop
5 & 12 oktober (09.30-13.00)

In deze workshop word je bijgespijkerd over effectieve e-mailmarketing, waardoor je het succes van jouw inspanningen kunt vergroten.

Startdatum: 5 oktober 2021 (9:30 - 13:00)
Locatie: online via Zoom
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 320
Ledentarief (excl. BTW)
€ 250

E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. En in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, blijft e-mail één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix: de conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan van andere middelen. Ook – of juist – in tijden van corona blijkt e-mail een gouden kanaal te zijn.

Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van mailings. Vaak is er echter ook nog veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. In de eerste helft van de workshop ligt de focus op het strategisch aanvliegen van je e-mailmarketing en het op orde hebben van de basis. In de tweede helft ga je aan de slag met het verbeteren en laten groeien van je mailings.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Strategie: relevante doelen en doelgroepen stellen
  • De belangrijkste metrics om het succes van je e-mails te meten
  • Hoe zorg je ervoor dat je e-mail beter geopend en gelezen wordt?
  • Effectief gebruik maken van tekst en beeld
  • Het interpreteren en beïnvloeden van kijk- en klikgedrag
  • E-mail in relatie tot andere kanalen en je website
  • Database groei op de juiste (AVG-proof) manier
  • Optimalisatie door personalisatie, segmentatie, automatisering en A/B testen
  • Trends

De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten kunt leren.

Data

Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. De workshop bestaat uit 2 bijeenkomsten

  •  dinsdag 5 oktober (09.30 – 13.00 uur)
  •  dinsdag 12 oktober (09:30 – 13:00 uur)

Mocht richting aanvang van de training blijken dat fysiek samenkomen tot de mogelijkheden behoort, dan wordt dat t.z.t. besproken met de docent en deelnemers. In het geval van een fysieke setting vindt de workshop plaats gedurende een hele dag: op dinsdag 5 oktober (10:00 – 16:30) in Utrecht.

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

meld je aan

Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger.

Doelgroep

De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Docent

Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 opereert hij als zelfstandig Online Marketeer & Strateeg. Onder Ruben’s klanten bevindt zich alles van kleine startup tot grote corporate en daartussen veel organisaties in de culturele sector. Hij is vast jurylid voor de jaarlijkse E-mail Awards van de DDMA.