Workshop
Vrijwel iedere culturele organisatie is actief op één of meerdere social media kanalen. Echter ontwikkelen algoritmes zich snel, verplaatsen doelgroepen zich over de diverse kanalen en neemt organisch bereik steeds meer af.
In deze workshop leer je hoe je social media het beste inzet voor jouw organisatie, waarbij we de focus leggen op het maken van een boeiende contentstrategie en het aangaan van gesprekken met jouw doelgroepen.
Er is voldoende aandacht voor hoe je dit behapbaar houdt voor zowel kleine als grotere organisaties, onder andere door de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie beter te definiëren en scherpe keuzes te maken. Na afloop kan je aan de slag met het vergroten van de online betrokkenheid en weet je hoe resultaten inzichtelijk maakt.
De workshop bestaat uit zowel theorie als opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Deze workshop richt zich op het optimaliseren van het organische bereik van social media inzet, zonder de nadruk te leggen op campagnes en adverteren via social media. Op 20 & 21 december 2022 organiseert Cultuurmarketing een waarin de diverse mogelijkheden omtrent adverteren op Facebook en Instagram uitgebreid aan bod komen.
De workshop vindt online plaats via Zoom en bestaat uit twee bijeenkomsten:
De online training wordt opgenomen en deelnemers ontvangen de opnames na afloop van beide workshopdagen. Liever trainen op locatie? Op vindt deze workshop plaats in Utrecht.
De studiebelasting is 7 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
De prijzen zijn exclusief BTW.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 6 november 2022 aan te melden.
Deze workshop is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.
Deze workshop maakt onderdeel uit van de een bundel van 6 praktische workshops + 1 webinar waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.
De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten. Deze bundel wordt zowel als aangeboden.
De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor de inzet van social media. De workshop richt zich op de basis van een effectieve social media strategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en werkte afgelopen jaren als social media manager bij het Van Gogh Museum. Daarnaast houdt zij zich als toegepast psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten. Boudewien was één van de genomineerden voor de Young Talent Award van de Cultuurmarketing Awards 2019.
Praktische en zeer inspirerende workshop. Boudewien is enthousiast, behulpzaam en weet heel goed waar ze het over heeft.
Het was én praktisch én inhoudelijk goed onderbouwd: een combinatie die je niet vaak tegenkomt. Ik heb tips gekregen waar ik direct mee aan de slag kan, zonder in paniek te raken.
Een heldere en energieke uitleg, waarvan je meteen zin krijgt om nieuwe dingen te proberen op social media.