Social media: content en community (op locatie)
Vrijwel iedere culturele organisatie is actief op één of meerdere social media kanalen. Echter ontwikkelen algoritmes zich snel, verplaatsen doelgroepen zich over de diverse kanalen en neemt organisch bereik steeds meer af.
In deze workshop leer je hoe je social media het beste inzet voor jouw organisatie, waarbij we de focus leggen op het maken van een boeiende contentstrategie en het aangaan van gesprekken met jouw doelgroepen.
Er is voldoende aandacht voor hoe je dit behapbaar houdt voor zowel kleine als grotere organisaties, onder andere door de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie beter te definiëren en scherpe keuzes te maken. Na afloop kan je aan de slag met het vergroten van de online betrokkenheid en weet je hoe resultaten inzichtelijk maakt.
Inhoud
De workshop bestaat uit zowel theorie als opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Doelen en doelgroepen: theorie en cijfers achter social media
- Het opstellen van een haalbaar stappenplan voor jouw social media strategie
- Introductie tot een boeiende en strategische contentstrategie
- Contentcreatie voor verschillende doelstellingen
- Het managen van een community en webcare
- Het meten en analyseren van resultaten
Deze workshop richt zich op het optimaliseren van het organische bereik van social media inzet, zonder de nadruk te leggen op campagnes en adverteren via social media. Op 19 maart 2024 organiseert Cultuurmarketing een , waarin de diverse mogelijkheden omtrent adverteren op Facebook en Instagram uitgebreid aan bod komen.
Data
De workshop vindt plaats op locatie in Utrecht op dinsdag 27 februari 2024 van 10:00 tot 16:30 uur. Het is op deze datum niet mogelijk de training online te volgen.
Liever online trainen? Op vindt deze workshop online plaats via Zoom.
De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
Prijzen en aanmelden
De prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Woon je in NL? en krijg het volledige deelnametarief vergoed.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen.
Aan de slag met online marketing: 6 workshops in één bundel
Deze workshop maakt onderdeel uit van : een bundel van 6 praktische workshops + 1 webinar waarin je de vaardigheden aanleert voor een effectieve online strategie.
De workshops zijn ook individueel te volgen, maar er zijn meer plekken gereserveerd voor deelnemers aan de gehele leergang. Daarnaast is deelname aan de gehele leergang voordeliger: je bespaart minstens €145,- op de totaalkosten. Deze bundel wordt zowel als op aangeboden.
Doelgroep
De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor de inzet van social media. De workshop richt zich op de basis van een effectieve social media strategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Docent
Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en werkte afgelopen jaren als social media manager bij het Van Gogh Museum. Daarnaast houdt zij zich als toegepast psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten. Boudewien was één van de genomineerden voor de Young Talent Award van de Cultuurmarketing Awards 2019.