Social media voor gevorderden

Je hebt de basisvaardigheden van social media marketing in de vingers. Maar op welke manier haal je meer uit jouw kanalen? En hoe blijf je jezelf uitdagen om continu verbetering aan te brengen?
In deze interactieve workshop voor gevorderden ga je aan de slag met het optimaliseren van de inzet van social media marketing. Tijdens de workshop leer je meer over de ‘Plan Do Check Act’ cyclus, waarbij we de focus leggen op de ‘Check’ en ‘Act’ fases. Welke metrics zijn bijvoorbeeld belangrijk voor het evalueren van jouw doelstelling(en)? Na afloop van de workshop kan je de hieruit volgende inzichten omzetten naar passende vervolgacties.
Inhoud
In de workshop werk je zowel individueel als samen met vakgenoten aan praktijkcases. Daarbij behandelen we verschillende vraagstukken, waaronder:
- Het verhogen van community engagement door analyse van content en gedrag
- Het creëren van meer draagvlak voor de inzet van social d.m.v. rapportages
- Welke trends en ontwikkelingen zijn belangrijk om de gaten te houden?
- Hoe zorg je ervoor dat je van een 7 naar een 9 gaat?
Door verschillende opdrachten gedurende de dag oefen je met de toepassing van zowel jouw eigen als nieuw opgedane kennis naar de praktijk. Voorafgaand aan de workshop inventariseren we welke social kanalen het meeste worden ingezet onder de deelnemers, zodat de gekozen opdrachten relevant zijn. Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen vraagstukken.
Datum
Deze workshop vindt plaats op 16 juni 2022 (10:00 – 16:30) op locatie in Utrecht. Het is niet mogelijk de training online te volgen.
De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
Prijzen
Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Deze workshop is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.
Doelgroep
De workshop is geschikt voor ervaren online marketeers en social media managers met minimaal twee jaar werkervaring, die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector.
Voor deelname aan deze workshop wordt verondersteld dat je bekend met de werking van diverse social media kanalen en je voor jouw organisatie een concreet doel en/of een plan van aanpak hebt voor de inzet van social media.
Heb je dat nog niet en wil je eerst de basis in de vingers krijgen? Volg dan de basisworkshop ‘vergroot het effect van social media marketing’ (,op locatie). Als je twijfelt welke workshop voor jou van toepassing is, het Cultuurmarketing team je graag.
Docent
Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en heeft jarenlange ervaring in de museumwereld met het beheren van social media kanalen met miljoenen volgers. Ze is toegepast psycholoog en specialiseert zich in het verhogen van engagement online vanuit haar kennis over en inzicht in menselijk gedrag.