Social media voor gevorderden

Leer hoe je strategische keuzes maakt binnen het brede palet aan social media en optimaliseer jouw inzet op basis van heldere doelstellingen.
Je hebt de basisvaardigheden van social media marketing in de vingers. Maar hoe blijf je jezelf uitdagingen om verbeteringen aan te brengen?
Tijdens de workshop leer je meer over de ‘Plan Do Check Act’ cyclus, waarbij we de focus leggen op de ‘Plan’, ‘Check’ en ‘Act’ fases. Hoe zorg je ervoor dat de inzet van social media in lijn staat met jouw marketingdoelstellingen? Voor welke kanalen kies je, en welke niet? En welke metrics zijn belangrijk om jouw doelstellingen te kunnen toetsen? Na afloop van de workshop kan je opgedane inzichten omzetten naar passende vervolgacties.
Inhoud
In de workshop werk je zowel individueel als samen met vakgenoten aan praktijkcases. Daarbij behandelen we verschillende vraagstukken, waaronder:
- Welke social media kanalen zet je in en waarom?
- Welke trends en ontwikkelingen zijn belangrijk om de gaten te houden?
- Hoe zorg je ervoor dat je van een 7 naar een 9 gaat?
- Het vaststellen van relevante KPI’s
- Het verhogen van community engagement door analyse van content en gedrag
- Het creëren van meer draagvlak voor de inzet van social d.m.v. rapportages
Door verschillende opdrachten gedurende de dag oefen je met de toepassing van zowel jouw eigen als nieuw opgedane kennis naar de praktijk.
Voorafgaand aan de workshop inventariseren we welke social kanalen het meeste worden ingezet onder de deelnemers, zodat de gekozen opdrachten relevant zijn. Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen vraagstukken.
Datum
Deze workshop vindt plaats op 20 juni 2023 (10:00 – 16:30) in Utrecht. Het is niet mogelijk de training online te volgen.
De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
Prijzen
Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Woon je in NL? en krijg het volledige deelnametarief vergoed.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 16 april 2023 aan te melden.
Doelgroep
De workshop is geschikt voor ervaren online marketeers en social media managers met minimaal twee jaar werkervaring, die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. Voor deelname aan deze workshop wordt verondersteld dat je bekend met de werking van diverse social media kanalen en je voor jouw organisatie een plan van aanpak hebt voor de inzet van social media.
Heb je dat nog niet en wil je eerst de basis in de vingers krijgen? Volg dan de basisworkshop (online of ). Als je twijfelt welke workshop voor jou van toepassing is, het Cultuurmarketing team je graag.
Docent
Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en heeft jarenlange ervaring in de museumwereld met het beheren van social media kanalen met miljoenen volgers. Ze is toegepast psycholoog en specialiseert zich in het verhogen van engagement online vanuit haar kennis over en inzicht in menselijk gedrag.