Optimaliseer jouw social media strategie

Workshop
1 trainingsdag, 2 juli 2024

Leer hoe je strategische keuzes maakt binnen het brede palet aan social media en optimaliseer jouw inzet op basis van heldere doelstellingen.

Startdatum: 2 juli 2024 (10:00 - 16:30)
Locatie: ILFU (Achter de Dom 14, Utrecht)
Regulier tarief (excl. 21% btw)
€ 649
Ledentarief (excl. 21% btw)
€ 399

Je hebt de basisvaardigheden van social media marketing in de vingers. Maar hoe blijf je jezelf uitdagingen om verbeteringen aan te brengen?

Tijdens de workshop leer je meer over de ‘Plan Do Check Act’ cyclus, waarbij we de focus leggen op de ‘Plan’, ‘Check’ en ‘Act’ fases. Hoe zorg je ervoor dat de inzet van social media in lijn staat met jouw marketingdoelstellingen? Voor welke kanalen kies je, en welke niet? En welke metrics zijn belangrijk om jouw doelstellingen te kunnen toetsen? Na afloop van de workshop kan je opgedane inzichten omzetten naar passende vervolgacties.

Inhoud

In de workshop werk je zowel individueel als samen met vakgenoten aan praktijkcases. Daarbij behandelen we verschillende vraagstukken, waaronder:

  • Welke social media kanalen zet je in en waarom?
  • Welke trends en ontwikkelingen zijn belangrijk om de gaten te houden?
  • Hoe zorg je ervoor dat je van een 7 naar een 9 gaat?
  • Het vaststellen van relevante KPI’s
  • Het verhogen van community engagement door analyse van content en gedrag
  • Het creëren van meer draagvlak voor de inzet van social d.m.v. rapportages

Door verschillende opdrachten gedurende de dag oefen je met de toepassing van zowel jouw eigen als nieuw opgedane kennis naar de praktijk.

Voorafgaand aan de workshop inventariseren we welke social kanalen het meeste worden ingezet onder de deelnemers, zodat de gekozen opdrachten relevant zijn. Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen vraagstukken.

Praktische details

Datum:
• dinsdag 2 juli 2024 (10:00 – 16:30 uur)

Locatie: ILFU in Utrecht

Studiebelasting: 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk

Investering:
• 649 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden (word lid en profiteer van korting)
• 399 euro (excl. 21% btw) voor leden

De prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.

Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. We adviseren je daarom om voor 2 juni 2024 jezelf aan te melden.

Het is op deze datum niet mogelijk de training online te volgen.

meld je aan

Doelgroep

De workshop is geschikt voor ervaren online marketeers en social media managers met minimaal twee jaar werkervaring, die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. Voor deelname aan deze workshop wordt verondersteld dat je bekend met de werking van diverse social media kanalen en je voor jouw organisatie een plan van aanpak hebt voor de inzet van social media.

Heb je dat nog niet en wil je eerst de basis in de vingers krijgen? Volg dan de workshop social media: essentiële basisvaardigheden. Als je twijfelt welke workshop voor jou van toepassing is, adviseert het Cultuurmarketing team je graag.

Docent

Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en heeft jarenlange ervaring in de museumwereld met het beheren van social media kanalen met miljoenen volgers. Daarnaast houdt zij zich als toegepast psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten.

Ervaringen van deelnemers

Culturele Confetti
Julie Vegter
Boudewien neemt je met een bak energie én know how mee in de wondere wereld van social media.
Illustere Figuren
Loes Nuijten
Het was én praktisch én inhoudelijk goed onderbouwd. Een combinatie die je niet vaak tegenkomt. Ik heb tips gekregen waar ik direct mee aan de slag kan, zonder in paniek te raken. Ook de voorbeelden uit Boudewiens werkpraktijk waren interessant en waardevol voor eigen inspiratie.
Het Houten Huis
Barbara Ennink
Fijne training om je nog verder te verdiepen in social media.