Workshop

Social media voor gevorderden

Je hebt de basisvaardigheden van social media marketing in de vingers. Maar op welke manier haal je meer uit jouw kanalen? En hoe blijf je jezelf uitdagen om continu verbetering aan te brengen?

Startdatum

Donderdag 3 februari 2022

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Cinetol (Tolstraat 182, Amsterdam)

Investering

Regulier tarief: €375 (excl. BTW)
Ledentarief: €275 (excl. BTW)

    In deze workshop voor gevorderden werken we via de ‘Plan Do Check Act’ cyclus aan het optimaliseren van de inzet van social media marketing. De focus ligt daarbij op de ‘Check’ en ‘Act’ fases: welke metrics zijn bijvoorbeeld belangrijk voor het evalueren van jouw doelstelling? En hoe vertaal je de hieruit volgende inzichten naar passende vervolgacties?

    Inhoud

    In de workshop werk je zowel individueel als samen met vakgenoten aan voorbeeldcases. Daarbij behandelen we verschillende praktische vraagstukken:

    • Het verhogen van community engagement door analyse van jouw content
    • Het creëren van meer draagvlak intern voor de inzet van social d.m.v. rapportages
    • Het opstellen van een tone of voice op basis van de missie en visie van jouw organisatie

    Doordat je aan de slag gaat met voorbeeldcases, oefen je met de toepassing van zowel jouw eigen als nieuw opgedane kennis naar de praktijk.

    Voorafgaand aan de workshop inventariseren we welke social kanalen het meeste worden ingezet onder de deelnemers, zodat de gekozen voorbeeldcases relevant zijn. Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen vraagstukken.

    Datum

    Deze workshop vindt plaats op 3 februari 2022 (10:00 – 16:30) op locatie bij Cinetol in Amsterdam. Voor deelname aan deze workshop is een coronatoegangsbewijs verplicht. Mocht door de dan geldende coronamaatregelen samenkomen op locatie niet mogelijk zijn, vindt de training online plaats.

    Prijzen

    Deze prijzen zijn exclusief BTW.

    meld je aan

    Doelgroep

    De workshop is geschikt voor ervaren online marketeers en social media managers met minimaal twee jaar werkervaring, die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector.

    Voor deelname aan deze workshop wordt verondersteld dat je bekend met de werking van diverse social media kanalen en je voor jouw organisatie een concreet doel en/of een plan van aanpak hebt voor de inzet van social media. 

    Heb je dat nog niet en wil je eerst de basis in de vingers krijgen? Volg dan de basisworkshop ‘vergroot het effect van social media marketing’ (26 april,op locatie). Als je twijfelt welke workshop voor jou van toepassing is, adviseert het Cultuurmarketing team je graag. 

    Docent

    Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en heeft jarenlange ervaring in de museumwereld met het beheren van social media kanalen met miljoenen volgers. Ze is toegepast psycholoog en specialiseert zich in het verhogen van engagement online vanuit haar kennis over en inzicht in menselijk gedrag.

    Ervaringen van deelnemers

    Fries Scheepvaart Museum
    Arjanne Nijp
    Boudewien is enthousiast, behulpzaam en weet heel goed waar ze het over heeft.
    URLAND
    Esra Merkel
    Door de basisworkshop social media van Boudewien heb ik nieuwe ideeën en meteen zin weer aan de slag te gaan met social media.
    Culturele Confetti
    Julie Vegter
    Boudewien neemt je met een bak energie én know how mee in de wondere wereld van social media.