Workshop
Je hebt de basisvaardigheden van social media marketing in de vingers. Maar hoe blijf je jezelf uitdagen om verbeteringen aan te brengen?
Tijdens de workshop leer je meer over de ‘Plan Do Check Act’ cyclus, waarbij we de focus leggen op de ‘Plan’, ‘Check’ en ‘Act’ fases. Hoe zorg je ervoor dat de inzet van social media in lijn staat met jouw marketingdoelstellingen? Voor welke kanalen kies je, en welke niet? En welke metrics zijn belangrijk om jouw doelstellingen te kunnen toetsen? Na afloop van de workshop kan je opgedane inzichten omzetten naar passende vervolgacties.
In de workshop werk je zowel individueel als samen met vakgenoten aan praktijkcases. Daarbij behandelen we verschillende vraagstukken, waaronder:
Door verschillende opdrachten gedurende de dag oefen je met de toepassing van zowel jouw eigen als nieuw opgedane kennis naar de praktijk.
Voorafgaand aan de workshop inventariseren we welke social kanalen het meeste worden ingezet onder de deelnemers, zodat de gekozen opdrachten relevant zijn. Er is ook ruimte voor de inbreng van eigen vraagstukken.
Datum:
• dinsdag 2 juli 2024 (10:00 – 16:30 uur)
Locatie: ILFU in Utrecht
Studiebelasting: 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk
Investering:
• 649 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 399 euro (excl. 21% btw) voor leden
De prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Let op: er is nog 1 plek beschikbaar, dus meld je snel aan om zeker te zijn van deelname.
De workshop is geschikt voor ervaren online marketeers en social media managers met minimaal twee jaar werkervaring, die werkzaam zijn in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. Voor deelname aan deze workshop wordt verondersteld dat je bekend met de werking van diverse social media kanalen en je voor jouw organisatie een plan van aanpak hebt voor de inzet van social media.
Heb je dat nog niet en wil je eerst de basis in de vingers krijgen? Volg dan de workshop Als je twijfelt welke workshop voor jou van toepassing is, het Cultuurmarketing team je graag.
Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en heeft jarenlange ervaring in de museumwereld met het beheren van social media kanalen met miljoenen volgers. Daarnaast houdt zij zich als toegepast psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten.
Boudewien neemt je met een bak energie én know how mee in de wondere wereld van social media.
Het was én praktisch én inhoudelijk goed onderbouwd. Een combinatie die je niet vaak tegenkomt. Ik heb tips gekregen waar ik direct mee aan de slag kan, zonder in paniek te raken. Ook de voorbeelden uit Boudewiens werkpraktijk waren interessant en waardevol voor eigen inspiratie.
Fijne training om je nog verder te verdiepen in social media.