Culturele organisaties streven ernaar om hun aanbod beter af te stemmen op diverse publieksgroepen. Hierdoor wordt cultuur toegankelijker voor een breed publiek en sluit kunst en cultuur beter aan bij de diversiteit in de maatschappij.
Om als culturele organisatie succesvol nieuw publiek te bereiken, is een geïntegreerde aanpak vereist. Strategische innovatie gaat verder dan alleen het ontwikkelen van nieuwe proposities of programma’s; het vereist vaak ook organisatieverandering.
De opbrengst van deelname aan dit managementprogramma is het verwerven van kennis over de stappen die nodig zijn om strategisch te innoveren, vaardigheden om draagvlak te creëren binnen de organisatie voor verandering en het leggen van het fundament voor nieuwe doelgroepproposities.
Dit programma wordt gehouden op drie vrijdagen op een inspirerende locatie centraal in Nederland. Tijdens de bijeenkomsten wordt theoretische kennis afgewisseld met interactieve discussies en inspirerende presentaties uit de praktijk. Deze gelegenheid biedt een uitstekende mogelijkheid om in een stimulerende omgeving samen te werken met gelijkgestemde professionals uit de sector, gericht op strategie en innovatie.
De volgende onderwerpen maken onder andere deel uit van het programma:
Strategie en innovatie:
Innovatie voor publieksverbreding:
Data:
• vrijdag 6 september 2024
• vrijdag 20 september 2024
• vrijdag 4 oktober 2024
Locatie: een inspirerende locatie op een goed bereikbare locatie in omgeving Utrecht
Investering:
• 2389 euro (excl. 21% btw)
• 1849 euro (excl. 21% btw) voor leden ( en profiteer van korting)
Deze prijzen zijn inclusief lunch en consumpties.
Dit programma is voor managers (zoals, maar niet uitsluitend marketing- en programmamanagers) en directeuren van culturele organisaties zoals musea, bibliotheken, kunstencentra en podiumkunstorganisaties. We adviseren met minimaal twee deelnemers per organisatie deel te nemen, zodat er gedurende het traject gezamenlijk gewerkt kan worden aan strategische uitdagingen.
Pim Halkes heeft als consultant ruime ervaring met (doelgroep)strategie, propositieontwikkeling en positionering voor onder andere DPG Media, Muziekgebouw aan ’t IJ, Bibliotheek Eemland en RAI Amsterdam. Hij was eerder marketingmanager bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest en Omroep Brabant en werkt nu vanuit zijn bureau Frisse Duik als consultant.