Workshop

Vergroot het effect van social media marketing

Workshop social media

Na deze workshop weet je hoe je social media effectief kan inzetten voor jouw organisatie en ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Startdatum

Dinsdag 26 april 2022

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Theater Kikker (Ganzenmarkt 14, Utrecht)

Investering

Ledentarief: €275 (excl. BTW)
Regulier tarief: €375 (excl. BTW)

    Social media is voor vrijwel iedere culturele organisatie een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. In de coronacrisis is nog eens extra duidelijk geworden hoe essentieel online communicatie is. Na een golf aan contentproductie is het tijd voor een strategische aanpak.

    Hoe zet je social media het beste in voor jouw organisatie, hoe speel je in op veranderingen, hoe werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes? En hoe hou je dit behapbaar als kleine(re) maar ook grote organisatie? In deze workshop leer je het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie beter te definiëren, anderzijds door middel van content de online betrokkenheid te vergroten en resultaten inzichtelijk te maken.

    Inhoud

    De workshop bestaat uit zowel theorie als opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. De volgende onderwerpen komen aan bod:

    • Theorie en cijfers achter social media
    • Het opstellen van een haalbaar stappenplan voor je social media strategie
    • Contentcreatie voor verschillende doelstellingen
    • Het managen van een community
    • Het meten en analyseren van resultaten
    • Trends

    Deze workshop richt zich op het optimaliseren van het organische bereik van social media inzet, zonder de nadruk te leggen op adverteren via social media. Op 24 mei 2022 organiseert Cultuurmarketing een workshop online adverteren, waarin de diverse mogelijkheden omtrent adverteren op Facebook en Instagram uitgebreid aan bod komen.

    Data

    Deze cursus vindt plaats op 26 april 2022 (10:00 – 16:30) in Theater Kikker in Utrecht.

    Prijzen

    De prijzen zijn exclusief BTW.

    Deze workshop is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.

    Wachtlijst

    Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

    Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt ook online aangeboden.

    Doelgroep

    De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor de inzet van social media. De workshop richt zich op de basis van een effectieve social media strategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.

    Docent

    Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en werkte afgelopen jaren als social media manager bij het Van Gogh Museum. Daarnaast houdt zij zich als toegepast psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten. Boudewien was één van de genomineerden voor de Young Talent Award van de Cultuurmarketing Awards 2019.

    Ervaringen van deelnemers

    Fries Scheepvaart Museum
    Arjanne Nijp
    Praktische en zeer inspirerende workshop. Boudewien is enthousiast, behulpzaam en weet heel goed waar ze het over heeft.
    Atomium ABSL
    Rachel van Nevel
    Inspirerende opdrachten, toegankelijke docent en aangename groep. Een workshop die zin geeft in meer.