Workshop
Social media is voor vrijwel iedere culturele organisatie een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. In de coronacrisis is nog eens extra duidelijk geworden hoe essentieel online communicatie is. Na een golf aan contentproductie is het tijd voor een strategische aanpak.
Hoe zet je social media het beste in voor jouw organisatie, hoe speel je in op veranderingen, hoe werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes? En hoe hou je dit behapbaar als kleine(re) maar ook grote organisatie? In deze workshop leer je het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie beter te definiëren, anderzijds door middel van content de online betrokkenheid te vergroten en resultaten inzichtelijk te maken.
De workshop bestaat uit zowel theorie als opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Deze workshop richt zich op het optimaliseren van het organische bereik van social media inzet, zonder de nadruk te leggen op adverteren via social media. Op 24 mei 2022 organiseert Cultuurmarketing een , waarin de diverse mogelijkheden omtrent adverteren op Facebook en Instagram uitgebreid aan bod komen.
Deze cursus vindt plaats op 26 april 2022 (10:00 – 16:30) in Theater Kikker in Utrecht.
De prijzen zijn exclusief BTW.
Deze workshop is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.
Deze workshop maakt onderdeel uit van . De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt ook aangeboden.
De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor de inzet van social media. De workshop richt zich op de basis van een effectieve social media strategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is eigenaar van Bubble Shooters Network en werkte afgelopen jaren als social media manager bij het Van Gogh Museum. Daarnaast houdt zij zich als toegepast psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten. Boudewien was één van de genomineerden voor de van de Cultuurmarketing Awards 2019.
Praktische en zeer inspirerende workshop. Boudewien is enthousiast, behulpzaam en weet heel goed waar ze het over heeft.
Inspirerende opdrachten, toegankelijke docent en aangename groep. Een workshop die zin geeft in meer.