Webanalyse met Google Analytics - Cultuurmarketing

Webanalyse met Google Analytics

Workshop
21 juni

Na deze workshop weet je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten en optimaal kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.

Startdatum: 21 juni 2022 (10:00 - 16:30)
Locatie: Theater Kikker (Ganzenmarkt 14, Utrecht)
Ledentarief (excl. BTW)
€ 275
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 375

De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix, omdat daar conversies als ticketverkoop of nieuwsbriefinschrijvingen plaatsvinden. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow.

In deze workshop leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken hoe je jouw account goed instelt, welke rapportages voor culturele instellingen waardevol zijn, hoe je deze kunt interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes kan monitoren. Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter gebruikt en kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.

Inhoud

Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld, waarbij theorie en praktijk wordt gecombineerd: je kijkt klassikaal mee met de docent en de praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Hoe werkt Google Analytics?
  • Het optimaal beheren en instellen van de Analytics omgeving
  • Het aanmaken van filters
  • Het instellen en meten van doelen
  • Aangepaste rapportages maken (en interpreteren) met verschillende variabelen
  • Realtime verkeer
  • Inzicht in doelgroepen en gedrag
  • Utm-tagging
  • Conversies en e-commerce
  • Het instellen van dashboards

Data

Deze workshop vindt plaats op dinsdag 21 juni 2022 van 10:00 – 16:30 in Theater Kikker in Utrecht.

Deze workshop heeft ook een online editie via Zoom, bestaande uit twee bijeenkomsten op dinsdag 8 & 15 maart 2022 (09:30 – 13:00).

Prijzen

Deze prijzen zijn exclusief BTW.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 31 mei 2022 aan te melden.

meld je aan

Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger. Deze leergang wordt ook online aangeboden.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt de belangrijke beginselen van Google Analytics: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.

Docent

De workshop wordt gegeven door Julian Jonker, Customer Success Manager bij DEA.Amsterdam. Julian is vanaf 2018 werkzaam bij DEA en actief bezig met SEA, Social Advertising, e-mailmarketing en Google Analytics.

Uit de community

Zaantheater
Gerrit-Jan Oude Sogtoen
Een zeer verzorgde workshop met duidelijke uitleg.
Stichting Perspectief
Femke Arts
De workshop Google Analytics heeft ons de mogelijkheid gegeven grote stappen te zetten binnen onze organisatie.