Workshop
De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix, omdat daar conversies als ticketverkoop of nieuwsbriefinschrijvingen plaatsvinden. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow.
In deze workshop bespreken we hoe je jouw account goed instelt en leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. Daarbij gaan we zowel in op de huidige Universal Analytics als de nieuwe Google Analytics 4.
Na afloop ben je bekend met de rapportages die voor culturele instellingen waardevol zijn en kan je deze interpreteren én inzetten om verbeteringen aan te brengen. Tot slot weet je hoe je campagnes moet monitoren, zodat je Google Analytics beter kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.
Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld, waarbij theorie en praktijk wordt gecombineerd: je kijkt klassikaal mee met de docent en de praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Deze workshop vindt plaats op dinsdag 21 juni 2022 van 10:00 – 16:30 in Theater Kikker in Utrecht. Het is op deze datum niet mogelijk de training online te volgen.
De studiebelasting is 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk.
Deze prijzen zijn exclusief BTW en inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Deze workshop is helaas volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst, dan brengen we je op de hoogte als er een plekje vrijkomt.
Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt de belangrijke beginselen van Google Analytics: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.
Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.
De workshop wordt gegeven door Frank van Kampen. Frank is digital consultant bij DEA.Amsterdam.
Een zeer verzorgde workshop met duidelijke uitleg.
De workshop Google Analytics heeft ons de mogelijkheid gegeven grote stappen te zetten binnen onze organisatie.