Workshop
Op een website vinden belangrijke conversies plaats zoals ticketverkoop, nieuwsbriefinschrijvingen en het vinden van relevante informatie. De meeste culturele organisaties gebruiken Google Analytics om te analyseren hoe de website presteert. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data het beste interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow.
In deze workshop bespreken we hoe je jouw account goed instelt in de nieuwste Analytics omgeving (Google Analytics 4). In deze omgeving staat privacy van de gebruiker centraal en komt de nadruk te liggen op het meten van gebeurtenissen.
Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld waarbij je klassikaal meekijkt met de docent en de praktijkopdrachten ter plekke uitvoert met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Deze workshop is ideaal voor marketing- en communicatiemedewerkers in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector die verantwoordelijk zijn voor online marketing, webredactie, en/of webanalyse. We behandelen de basisprincipes van Google Analytics, waardoor de workshop minder geschikt is voor gevorderden. Een webshop op je website is niet nodig. Wel is het handig als je Google Analytics account gebruiksklaar is, zodat je de praktijkopdrachten tijdens de workshopdag direct kunt uitvoeren.
Leon is zelfstandig online marketing consultant en helpt organisaties om hun Google Analytics data optimaal te benutten. Hij ondersteunt marketeers bij de overstap van Universal Analytics naar GA4, zodat ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen voor een verbeterde gebruikerservaring en hogere conversies.
Lees meerDonderdag 3 maart 2025 (10:00u – 16:30u) bij ILFU in Utrecht.
Regulier tarief
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ledentarief
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €250 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 4 juni 2025 aan te melden.
Fijne workshop waarbij je in 2 dagdelen wegwijs wordt gemaakt in GA4. Na afloop weet je de basics, kun je analyses terugvinden en eigen rapporten maken.
Mijn drempel om mij verder in GA4 te verdiepen is weg. Ik weet makkelijker mijn weg te vinden en datgene aan informatie te bekijken wat relevant is voor mijn werk. Docent Leon nam ons op een prettige manier mee door de mogelijkheden
Leon kent GA4 door en door, en weet je heel goed door het programma te coachen. Ik raad het iedereen aan die meer wil leren over de prestaties van hun site en nieuwsbrieven.
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.