Webanalyse met Google Analytics (online editie) - Cultuurmarketing

Webanalyse met Google Analytics (online editie)

Workshop
8 & 15 maart (09.30-13.00)

Na deze workshop weet je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten en optimaal kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.

Startdatum: 8 maart 2022 (9:30 - 13:00)
Locatie: online via Zoom
Regulier tarief (excl. BTW)
€ 320
Ledentarief (excl. BTW)
€ 250

De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix, omdat daar conversies als ticketverkoop of nieuwsbriefinschrijvingen plaatsvinden. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow.

In deze workshop leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken hoe je jouw account goed instelt, welke rapportages voor culturele instellingen waardevol zijn, hoe je deze kunt interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes kan monitoren. Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter gebruikt en kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.

Inhoud

Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld, waarbij theorie en praktijk wordt gecombineerd: je kijkt klassikaal mee met de docent en de praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Hoe werkt Google Analytics?
  • Het optimaal beheren en instellen van de Analytics omgeving
  • Het aanmaken van filters
  • Het instellen en meten van doelen
  • Aangepaste rapportages maken (en interpreteren) met verschillende variabelen
  • Realtime verkeer
  • Inzicht in doelgroepen en gedrag
  • Utm-tagging
  • Conversies en e-commerce
  • Het instellen van dashboards

Data

Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. De workshop bestaat uit 2 bijeenkomsten

  •  dinsdag 8 maart 2022 (09.30 – 13.00 uur)
  •  dinsdag 15 maart 2022 (09:30 – 13:00 uur)

Prijzen

De prijzen zijn exclusief BTW.

Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 8 februari 2022 aan te melden.

meld je aan

Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector, die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt de belangrijke beginselen van Google Analytics: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.

Docent

De workshop wordt gegeven door Julian Jonker, Customer Success Manager bij DEA.Amsterdam. Julian is vanaf 2018 werkzaam bij DEA en actief bezig met SEA, Social Advertising, e-mailmarketing en Google Analytics.

Ervaringen van deelnemers

Baroeg
Francis Pronk
Na de training werd ik direct gemotiveerd om ermee aan de slag te gaan. Nu heb ik wekelijks een uurtje Google Analytics ingepland en ik ga als een tierelier!
Kunstuitleen Utrecht
Renee Beurskens
De training Google Analytics was erg waardevol. Fijn om inzicht te krijgen in je eigen verkeer op de website.
CBK Rotterdam
Aletta van der Eijk
Een uitgebreide cursus waar veel aan bod komt en waar je een helder beeld krijgt van Google Analytics.