Workshop
Er ontstaan steeds meer disciplines die zich richten op het ontwerpen van een optimale online gebruikerservaring. Zo kan je een website op verschillende manieren verbeteren: je kunt onder andere kijken naar leesbaarheid, navigatiestructuur, gebruik van afbeeldingen en relevante call-to-actions en het vermelden van USP’s.
Tijdens deze nieuwe workshop krijg je handvatten van twee experts in het vakgebied om hiermee aan de slag te gaan. Je krijgt een introductie op veelgebruikte technieken zoals User Experience Design (UX design) en Conversion Rate Optimization (CRO).
Na deze workshop ben je meer bedreven in conversie-optimalisatie, zodat je meer bezoekers van jouw website weet te overtuigen om zich te abonneren op een nieuwsbrief, door te klikken naar relevante content of een voorstelling, tentoonstelling of cursus te boeken. Ook wordt aan aandacht besteed aan digitale toegankelijkheid, zodat jouw website ook bruikbaar is voor mensen met een functiebeperking.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Datum:
• dinsdag 16 april 2024 (10:00 – 16:30 uur)
Locatie: online via Zoom
Studiebelasting: 6,5 uur aan lesuren en ca. een half uur huiswerk
Investering:
• 609 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 359 euro (excl. 21% btw) voor leden
De prijzen zijn inclusief vegetarische lunch en consumpties.
Voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Het is niet mogelijk de training online te volgen.
Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector die de prestatie van hun website willen verbeteren. Ervaring met het CMS van je website wordt aangeraden.
De tips uit deze workshops zijn bruikbaar voor een huidige website, maar ook voor hen die bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe website. De workshop richt zich op de basis van website-optimalisatie: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Maarten Dirksen is eigenaar van Basic Orange, een full-service webbureau met ruime ervaring in de cultuursector. Hij heeft de afgelopen jaren voor een groot aantal culturele organisaties de online strategie gedefinieerd en persona’s & customer journeys uitgewerkt.
Lakhsmi Sewnath is een gedreven en ervaren User Experience Designer. Daarnaast is zij lead van het Basic Orange optimalisatieteam. Ze heeft de afgelopen jaren meegewerkt aan het optimaliseren van vele culturele websites.
Ontzettend nuttige tips die direct toe te passen zijn in het werkveld.