Workshop
Social media marketing is veel meer dan een bijzaak – het is een vak apart. Met de snelle veranderingen op platforms als Instagram en TikTok, en de overvloed aan content, is het een uitdaging om jouw publiek organisch te bereiken. Hoe blijf je als organisatie authentiek en effectief in het online verhaal dat jij deelt met jouw publiek?
In deze workshop duik je in het huidige sociale medialandschap, inclusief de nieuwste technieken en trends, en werk je stap voor stap aan jouw eigen social media strategie. We halen inspiratie uit organisaties in het culturele veld, groot en klein, en kijken naar data voorbij de traditionele statistieken.
De focus ligt op het begrijpen en benutten van de kansen die sociale media bieden binnen de doelstellingen van jouw organisatie: wie is mijn doelgroep, waar vind ik hen, welke content formats zijn relevant en hoe vergroot ik de zichtbaarheid voor zowel bestaand als nieuw online publiek?
De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw social media strategie. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan o.a. aan bod:
Studiebelasting: circa een uur huiswerk en 45 minuten leesmateriaal over social media strategie, dat je voorafgaand aan de eerste workshop ontvangt.
De workshop is ideaal voor marketeers en communicatieprofessionals uit de Nederlandse of Vlaamse cultuursector die een sterkere basis willen leggen in hun social media strategie. De workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis voor jouw eigen social media kanalen.
Berber is eigenaresse van Bureau Berber en heeft meer dan 15 jaar ervaring als social media strateeg. Ze heeft gewerkt voor diverse merken, zoals overheidsinstanties en goede doelen. Naast haar werk als strateeg, is ze docent communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hier inspireert ze studenten om door onderzoek en creatief denken tot effectieve social media strategieën te komen.
Lees meerDinsdag 1 april 2025 (10:00u – 16:30u) bij ILFU in Utrecht.
Regulier tarief
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ledentarief
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
automatisch van €250 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Let op: voorafgaand aan de training krijg je de kans om jouw verwachtingen en vragen aan te kaarten in een intake. Daarnaast ontvang je leesmateriaal dat de basis van social media strategie behandelt. Om ervoor te zorgen dat je voldoende tijd hebt om je voor te bereiden, adviseren we je om je vóór 28 februari 2025 aan te melden.
Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!
Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.