Workshop

Benut de kansen van social media

Start met een helder plan en leer op welke social kanalen je wat communiceert, voor wie, met welk doel en met welke content.

Startdatum

Dinsdag 1 april 2025

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Utrecht

Investering

Regulier tarief: €629 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €379 (excl. 21% btw)

    Social media marketing is veel meer dan een bijzaak – het is een vak apart. Met de snelle veranderingen op platforms als Instagram en TikTok, en de overvloed aan content, is het een uitdaging om jouw publiek organisch te bereiken. Hoe blijf je als organisatie authentiek en effectief in het online verhaal dat jij deelt met jouw publiek?

    In deze workshop duik je in het huidige sociale medialandschap, inclusief de nieuwste technieken en trends, en werk je stap voor stap aan jouw eigen social media strategie. We halen inspiratie uit organisaties in het culturele veld, groot en klein, en kijken naar data voorbij de traditionele statistieken.

    De focus ligt op het begrijpen en benutten van de kansen die sociale media bieden binnen de doelstellingen van jouw organisatie: wie is mijn doelgroep, waar vind ik hen, welke content formats zijn relevant en hoe vergroot ik de zichtbaarheid voor zowel bestaand als nieuw online publiek?

    Na deze workshop

    • Begrijp je waarom Instagram, LinkedIn en TikTok dé plek zijn om in gesprek te gaan met jouw (nieuwe) publiek.
    • Kan je jouw social media succes analyseren voorbij likes, shares en views.
    • Ben je geïnspireerd om de kracht van social search, video en user-generated content te benutten voor jouw online verhaal.
    • Vertrek je met concrete tips en ideeën om je social media content direct te verbeteren.
    • Ben je klaar om jouw eigen social media strategie uit te werken en toe te passen.

    Programma

    De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw social media strategie. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan o.a. aan bod:

    • Het social media landschap anno 2024
    • Doelen en doelgroep: theorie en cijfers achter social media
    • De kracht van sociale kanalen
    • Trends & AI in social media
    • Social monitoring & community engagement
    • De stappen van een social strategie bouwen

    Studiebelasting: circa een uur huiswerk en 45 minuten leesmateriaal over social media strategie, dat je voorafgaand aan de eerste workshop ontvangt.

    Voor wie?

    De workshop is ideaal voor marketeers en communicatieprofessionals uit de Nederlandse of Vlaamse cultuursector die een sterkere basis willen leggen in hun social media strategie. De workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis voor jouw eigen social media kanalen.

    Docent

    Berber Hoekstra

    Berber is eigenaresse van Bureau Berber en heeft meer dan 15 jaar ervaring als social media strateeg. Ze heeft gewerkt voor diverse merken, zoals overheidsinstanties en goede doelen. Naast haar werk als strateeg, is ze docent communicatie aan de Hogeschool van Amsterdam. Hier inspireert ze studenten om door onderzoek en creatief denken tot effectieve social media strategieën te komen.

    Lees meer

    Datum & locatie

    Dinsdag 1 april 2025 (10:00u – 16:30u) bij ILFU in Utrecht.

    Pakketvoordeel

    Geïnspireerd om werk te maken van je online marketingmix? Met onze leergang online marketing verdiep je je in alle belangrijke thema’s in slechts vijf maanden, tegen een gereduceerde prijs, nog bovenop eventuele ledenvoordeel.

    Ook ideaal voor teams: je kan het als organisatie aanschaffen, zodat meerdere medewerkers kunnen deelnemen aan de workshops die aansluiten bij hun functie.

    Prijzen & aanmelden

    • De workshop is inclusief consumpties, vegetarische lunch & afsluitende borrel

    € 629 (excl. 21% btw)

    Regulier tarief

    Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.

    Aanmelden

    € 379 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
    automatisch van €250 korting.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Let op: voorafgaand aan de training krijg je de kans om jouw verwachtingen en vragen aan te kaarten in een intake. Daarnaast ontvang je leesmateriaal dat de basis van social media strategie behandelt. Om ervoor te zorgen dat je voldoende tijd hebt om je voor te bereiden, adviseren we je om je vóór 28 februari 2025 aan te melden.

    Ervaringen bij Cultuurmarketing

    Kunstbende
    Janneke Moerel
    Cultuurmarketing houdt me scherp en on track: van actuele Keukengeheimen tot langere cursussen die impact hebben op mijn strategie, ik kan niet zonder!
    Het Nationale Theater
    Martijn Westerop
    Marketing voor culturele instellingen is zo’n bijzondere tak van sport – dan is het fijn om te kunnen terugvallen op de kennis en het netwerk van Cultuurmarketing.
    Portret Ronnie Kroes
    ZZP
    Ronnie Kroes
    Bijleren en netwerken, ideale combinatie die Cultuurmarketing online en offline biedt.


    We helpen je graag met je keuze

    Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.