Workshop
E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. En in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, blijft e-mail één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix: de conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan van andere middelen. Ook – of juist – in tijden van corona blijkt e-mail een gouden kanaal te zijn.
Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van mailings. Vaak is er echter ook nog veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. In de eerste helft van de workshop ligt de focus op het strategisch aanvliegen van je e-mailmarketing en het op orde hebben van de basis. In de tweede helft ga je aan de slag met het verbeteren en laten groeien van je mailings.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
De workshop bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten kunt leren.
Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. In totaal zijn er 2 bijeenkomsten: dinsdag 25 mei & 1 juni 2021 van 9:30 – 13:00 uur.
In deze tijd is het waardevol om in contact te blijven en samen te komen op de verschillende manieren die mogelijk zijn. Mocht bij aanvang van (of gedurende) de cursus blijken dat fysiek samenkomen tot de mogelijkheden behoort, dan wordt dat t.z.t. besproken met de deelnemers.
Deze prijzen zijn exclusief BTW.
De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Ruben Zantingh-Bozic is al meer dan 15 jaar actief in online marketing en heeft gewerkt als marketeer en strateeg bij o.a. RapidSugar en Eneco. Hij is freelance e-mailmarketing expert en voorzitter van de E-mail Commissie Events & Awards van brancheorganisatie DDMA en vast jurylid voor de jaarlijkse E-mail Awards.