Workshop

Herontdek de kracht van e-mailmarketing

Scoor met e-mailmarketing

Maak een sprong vooruit met jouw e-mailmarketingstrategie en vergroot het effect van je online marketing.

Startdatum

Dinsdag 27 januari 2026

Tijden

10:00 - 16:30 uur

Locatie

Utrecht

Investering

Regulier tarief: €659 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €409 (excl. 21% btw)

    “We doen eigenlijk al jaren hetzelfde. Vooral omdat we het nou eenmaal al jaren zo doen.”

    Herkenbaar? E-mailmarketing blijft vaak hangen in routines. Even een nieuwsbrief eruit, en weer door. Maar de tijd van alleen een maandelijkse of wekelijkse nieuwsbrief is echt voorbij. Wil je je publiek bereiken en aanzetten tot actie, dan vraagt dat om slimme, doelgerichte e-mails die echt effect hebben.

    In deze workshop ontdek je hoe je een verbeterslag maakt in jouw e-mailactiviteiten met behulp van AI, personalisatie en automatisering. Je leert om los te breken van de traditionele cyclus van nieuwsbrieven en hoe je e-mailmarketing optimaal kunt benutten binnen jouw marketingstrategie.

    Na deze workshop

    • Herken je welke e-mail onderdelen effectief zijn voor jouw publiek.
    • Weet je hoe je AI inzet bij het schrijven van converterende e-mails.
    • Ben je geïnspireerd om te personaliseren met conditionele content.
    • Ken je succesvolle praktijkvoorbeelden van e-mailmarketing.
    • Vertrek je met concrete tips en ideeën om e-mails te verbeteren.

    Programma

    De workshop bestaat uit zowel theorie als oefeningen die je helpen om de kennis toe te passen op jouw eigen e-mailactiviteiten. Er is voldoende ruimte voor interactie, zodat we van en met elkaar leren. De volgende onderwerpen komen aan bod:

    • Doelen en doelgroepen bepalen
    • E-mailmarketing in een omni-channel strategie
    • Database beheer en verrijking volgens AVG-richtlijnen
    • De rol van beeld en tekst in converterende e-mails
    • Het meten en monitoren van e-mailsucces
    • Introductie op optimalisatie via personalisatie, segmentatie, conditionele content en A/B testen

    Voor wie?

    Deze workshop is ideaal voor (online) marketeers, communicatiemedewerkers en iedereen die betrokken is bij het online succes van een culturele organisatie. Of je nu nieuw bent in de wereld van e-mailmarketing of je vaardigheden wilt verfijnen, deze workshop biedt praktische inzichten en direct toepasbare kennis.

    Docent

    Ruben Zantingh-Bozic

    Ruben is al meer dan 20 jaar actief in online- en e-mail marketing. Sinds 2014 werkt hij als zelfstandig online marketeer & strateeg en helpt hij een breed scala aan klanten, van kleine start-ups tot grote corporates en culturele organisaties. Leuk weetje: in de afgelopen 9 jaar heeft Ruben al meer dan 250 cultuurmarketeers succesvol getraind in e-mailmarketing!

    Lees meer

    Datum & locatie

    • Dinsdag 27 januari 2026 (10:00 – 16:30u) vindt plaats bij ILFU (Achter de Dom 14) in Utrecht.

    Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen.

    Momenteel zijn alle plekken gereserveerd voor deze workshop. Mogelijk komt er nog plek vrij, meld je daarom aan voor de wachtlijst.

    Pakketvoordeel

    Geïnspireerd om werk te maken van je online marketing? Met onze leergang online marketing verdiep je je in alle belangrijke thema’s voor cultuurmarketeers in slechts drie maanden, tegen een gereduceerde prijs, nog bovenop eventuele ledenvoordeel.

    Deelname aan de leergang is ook mogelijk voor teams. Neem de leergang één keer af als organisatie en laat per workshop één teamlid aansluiten, passend bij de rol of het leerdoel.

    Prijzen & aanmelden

    € 659 (excl. 21% btw)

    Regulier tarief

    Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.

    Aanmelden

    € 409 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je automatisch van €250 korting.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Veelgestelde vragen

    Hoe bereid ik me voor op de training?

    Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden. 

    Ontvang ik een bewijs van deelname van de training?

    Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.

    Krijg ik na de training toegang tot extra materialen?

    Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.

    Is de training toegankelijk voor mensen met een beperking?

    Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]

    Wat als ik onverwacht niet kan deelnemen?

    Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.

    Kan ik een optie plaatsen?

    Ja, dat kan. Met een optie reserveer je tijdelijk een plek voor een training. Stuur een e-mail naar service@cultuurmarketing.nl om een optie te plaatsen. We bevestigen je aanvraag binnen twee werkdagen.

    Is dit programma ook als incompany training mogelijk?

    Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.

    Ervaringen van deelnemers

    Pakhuis de Zwijger
    Suzan Vermeeren
    De training roept veel belangrijke en goede vragen op die je je als organisatie zelf moet stellen. Zo krijg je handvatten om zelf aan de slag te gaan!
    De Nieuwe Bibliotheek
    Dieuwertje van den Berg
    Ruben geeft veel tips die ik meteen in de praktijk kan brengen. Het was een nuttige cursus die ik zeker aan kan bevelen.
    Nexus Instituut
    Luna Gloudemans
    Deze cursus is perfect als je eens kritisch aan de slag wilt met je e-mailmarketing. Je eindigt de training vol inspiratie om je e-mails, van nieuwsbrieven tot actiemails, voortaan effectiever en persoonlijker te maken.


    We helpen je graag met je keuze

    Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.