Workshop

Inclusieve communicatie

In deze workshop leer je een nieuwe mindset met betrekking tot inclusieve communicatie en leg je de basis voor zo min mogelijk uitsluiting in al jouw communicatie-uitingen.

Startdatum

Maandag 16 september 2024

Tijden

09:30 - 13:00 uur

Locatie

Online

Investering

Regulier tarief: €569 (excl. 21% btw)
Ledentarief: €339 (excl. 21% btw)

    Bij welke culturele organisatie je ook werkt: als marketingcommunicatieprofessional wil je met jouw communicatie-uitingen zoveel mogelijk mensen bereiken en zo min mogelijk mensen uitsluiten.

    In jouw rol heb je invloed op communicatie-uitingen en de beeldvorming die je hiermee creëert. Keuzes in fotografie, video, tekst en gebruik van media hebben immers invloed op de boodschap die je overbrengt op jouw (potentiële) publiek.

    Na deze workshop

    • Pas je de zes principes van inclusieve communicatie toe om je uitingen toegankelijker te maken.
    • Herken en doorbreek je onbewuste vooroordelen in je marketingcommunicatie.
    • Benader je jouw doelgroep effectiever met culturele segmentatie, voorbij demografische kenmerken.
    • Leer je van succesvolle en minder succesvolle praktijkvoorbeelden.
    • Vertrek je met praktische tips om jouw communicatie direct inclusiever te maken en een diverser publiek te bereiken.

    Programma

    De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

    • Inclusie en de rol van de marketingcommunicatieprofessional: waar heb je invloed op, en waar niet?
    • Unconscious bias: hoe onbewuste vooroordelen impact hebben op je werk.
    • 6 principes van inclusieve communicatie.
    • De theorie achter culturele segmentatie.
    • Discussie: kansen en bedreigingen voor een inclusieve cultuursector.
    • Aan de slag met jouw eigen praktijkcase.

    Er is veel ruimte voor dialoog, vragen, feedback en discussie met zowel de docent als andere deelnemers. We creëren hierbij een safe space met voldoende ruimte voor verschillende perspectieven.

    Studiebelasting: ca. 1 uur voorbereiding en evt. herziening van jouw praktijkcase na de eerste workshop-ochtend.

    Voor wie?

    Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals en iedereen die zich bezighoudt met publiekswerving uit de Nederlandse en Vlaamse culturele sector.

    Docent

    Hamza Ouamari

    Als ervaren marketingstrateeg en inclusiviteitsspecialist, ontwikkelt Hamza al jaren campagnes en strategieën met een sterke focus op diversiteit en inclusiviteit. Zijn passie ligt in het opbouwen van nieuwe merken en het herbeoordelen van bestaande merken met oog voor inclusiviteit en diversiteit, en het begeleiden en opzetten van interne culturele veranderingsinitiatieven.

    Lees meer

    Data & locatie

    • maandag 16 september 2024 (9:30 – 13:00 uur)
    • woensdag 18 september 2024 (9:30 – 13:00 uur)

    Online: deze workshop wordt gegeven via Zoom, de sessies worden niet opgenomen.

    Prijzen & aanmelden

    € 569 (excl. 21% btw)

    Regulier tarief

    Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.

    Aanmelden

    € 339 (excl. 21% btw)

    Ledentarief

    Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je
    automatisch van €230 korting.

    Aanmelden

    Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.

    Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen.

    Ervaringen van deelnemers

    Factorium Cultuurmakers
    Nicole Vugts
    Deze training is voor de marketeer die graag goede handvaten krijgt om inclusieve communicatie toe te passen in alle uitingen van een organisatie. Hamza is een prettige en inspirerende docent die je stap voor stap meeneemt in het verhaal! (maart 2024)
    Het Nationale Theater
    Ben Terwel
    Confronterende, grappige en ontroerende voorbeelden worden afgewisseld met slimme oefeningen en een bulk aan tips en praktische principes. (maart 2024)
    Stichting Stad en Natuur Almere
    Margrietha Rengers
    Deze cursus is een echte eye-opener als je met inclusiviteit en diversiteit bezig wilt in je marketing & communicatie. Na afloop ben je je bewust van de rol die jij speelt in een inclusievere en diversere samenleving. (maart 2024)


    We helpen je graag met je keuze

    Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.