Bij welke culturele organisatie je ook werkt: als marketingcommunicatieprofessional wil je met jouw communicatie-uitingen zoveel mogelijk mensen bereiken en zo min mogelijk mensen uitsluiten.
In jouw rol heb je invloed op communicatie-uitingen en de beeldvorming die je hiermee creëert. Keuzes in fotografie, video, tekst en gebruik van media hebben immers invloed op de boodschap die je overbrengt op jouw (potentiële) publiek.
Na deze praktische workshop ken je de zes principes van inclusieve communicatie en zowel succesvolle als minder succesvolle praktijkvoorbeelden. Ook kan je aan de slag met het toegankelijk maken van jouw eigen communicatie-uitingen voor zoveel mogelijk mensen.
De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Er is veel ruimte voor dialoog, vragen, feedback en discussie met zowel de docent als andere deelnemers. We creëren hierbij een safe space met voldoende ruimte voor verschillende perspectieven.
Data:
• maandag 16 september 2024 (9:30 – 13:00 uur)
• woensdag 18 september 2024 (9:30 – 13:00 uur)
Online: Deze workshop wordt gegeven via Zoom, de sessies worden niet opgenomen.
Studiebelasting: 7 uur aan lesuren en ca. 1 uur voorbereiding.
Investering:
• 569 euro (excl. 21% btw) voor niet-leden ( en profiteer van korting)
• 339 euro (excl. 21% btw) voor leden
Let op: voor aanvang van deze training ontvang je een intake waarin je je verwachtingen en vraagstukken kan inbrengen. Daarom adviseren we je voor 18 augustus 2024 aan te melden.
Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatieprofessionals en iedereen die zich bezighoudt met publiekswerving uit de Nederlandse en Vlaamse culturele sector.
Hamza Ouamari is een ervaren marketingstrateeg en inclusiviteitsspecialist die al jaren campagnes en strategieën ontwikkelt met een sterke focus op diversiteit en inclusiviteit. Zijn passie ligt in het opbouwen van nieuwe merken en het herbeoordelen van bestaande merken met oog voor inclusiviteit en diversiteit, en het begeleiden en opzetten van interne culturele veranderingsinitiatieven.
Deze training is voor de marketeer die graag goede handvaten krijgt om inclusieve communicatie toe te passen in alle uitingen van een organisatie. Hamza is een prettige en inspirerende docent die je stap voor stap meeneemt in het verhaal! (maart 2024)
Confronterende, grappige en ontroerende voorbeelden worden afgewisseld met slimme oefeningen en een bulk aan tips en praktische principes. (maart 2024)
Deze cursus is een echte eye-opener als je met inclusiviteit en diversiteit bezig wilt in je marketing & communicatie. Na afloop ben je je bewust van de rol die jij speelt in een inclusievere en diversere samenleving. (maart 2024)