Workshop
Social media is voor vrijwel iedere culturele organisatie een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. In de coronacrisis is nog eens extra duidelijk geworden hoe essentieel online communicatie is. Na een golf aan contentproductie is het tijd voor een strategische aanpak.
Hoe zet je social media het beste in voor jouw organisatie, hoe speel je in op veranderingen, hoe werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes? En hoe hou je dit behapbaar als kleine(re) maar ook grote organisatie? In deze workshop leer je het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie beter te definiëren, anderzijds door middel van content de online betrokkenheid te vergroten en resultaten inzichtelijk te maken.
De workshop bestaat uit zowel theorie als opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. De volgende onderwerpen komen aan bod:
Deze cursus wordt online verzorgd via Zoom. In totaal zijn er 2 bijeenkomsten: dinsdag 22 & 29 juni 2021 van 9:30 – 13:00 uur.
In deze tijd is het waardevol om in contact te blijven en samen te komen op de verschillende manieren die mogelijk zijn. Mocht bij aanvang van (of gedurende) de cursus blijken dat fysiek samenkomen tot de mogelijkheden behoort, dan wordt dat t.z.t. besproken met de deelnemers.
De prijzen zijn exclusief BTW.
Helaas, deze training is volgeboekt. Meld je aan voor de wachtlijst via of door een mail te sturen naar . We brengen je op de hoogte als er een plek vrijkomt en wanneer we een nieuwe editie organiseren.
De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers, werkzaam in de Nederlandse of Vlaamse cultuursector, die (mede)verantwoordelijk zijn voor de inzet van social media. De workshop richt zich op de basis van een effectieve social media strategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.
Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is social media manager bij het Van Gogh Museum. Daarnaast houdt zij zich als toegepast psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten. Boudewien was één van de genomineerden voor de van de Cultuurmarketing Awards 2019.