Workshop
Je website is een belangrijk touchpoint voor je publiek. Hier vindt niet alleen kaartverkoop plaats, maar ook nieuwsbriefinschrijvingen en het zoeken naar relevante informatie. Veel culturele organisaties gebruiken Google Analytics om te meten hoe de website presteert. Maar welke data is echt relevant? Hoe interpreteer je die cijfers? En hoe maak je van data-analyse een vast onderdeel van je werk?
In deze workshop duik je in Google Analytics 4, waarin de privacy van je bezoekers centraal staat en gebeurtenissen het uitgangspunt vormen. Je leert hoe je jouw account slim instelt en welke inzichten je daaruit haalt voor je dagelijkse praktijk.

Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld waarbij je klassikaal meekijkt met de docent en de praktijkopdrachten ter plekke uitvoert met je eigen Google Analytics account. De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:
Deze workshop is ideaal voor marketing- en communicatiemedewerkers in de Nederlandse of Vlaamse culturele sector die verantwoordelijk zijn voor online marketing, webredactie, en/of webanalyse. We behandelen de basisprincipes van Google Analytics, waardoor de workshop minder geschikt is voor gevorderden. Een webshop op je website is niet nodig. Wel is het handig als je Google Analytics account gebruiksklaar is, zodat je de praktijkopdrachten tijdens de workshopdag direct kunt uitvoeren.

Leon is zelfstandig online marketing consultant en helpt organisaties om hun Google Analytics data optimaal te benutten. Hij ondersteunt marketeers bij de overstap van Universal Analytics naar GA4, zodat ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen voor een verbeterde gebruikerservaring en hogere conversies.
Lees meerVoorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Daarom raden we aan om je voor 14 maart aan te melden.
Geïnspireerd om werk te maken van je online marketingmix? Met onze verdiep je je in alle belangrijke thema’s in slechts drie maanden, tegen een gereduceerd tarief.
Deelname aan de leergang is ook mogelijk voor teams. Neem de leergang één keer af als organisatie en laat per workshop één teamlid aansluiten, passend bij de rol of het leerdoel.
Iedereen is welkom om deel te nemen, ook als je (nog) geen lid bent van Cultuurmarketing.
Ben je lid van Cultuurmarketing? Fantastisch! Als bestaand lid geniet je automatisch van €250 korting.
Nog geen lid, maar wel profiteren van deze prijs? Word dan eerst lid.
Voorafgaand aan de training ontvang je een intake waarin je je vragen, verwachtingen en leerdoelen kunt delen. Eventuele leesmaterialen of thuisopdrachten worden bij de betreffende training vermeld. Dit materiaal wordt tijdig naar je toegestuurd, zodat je je optimaal kunt voorbereiden.
Ja, na afloop ontvang je per mail een certificaat van deelname, als bewijs van jouw inzet en opgedane kennis. Deze kun je bijvoorbeeld delen via LinkedIn om je nieuwe kennis aan je netwerk te tonen.
Ja, na de training ontvang je het lesmateriaal en handige links om je verder te verdiepen in de onderwerpen die zijn behandeld. Geïnspireerd om door te leren? Kijk ook eens in ons online archief voor artikelen in het onderwerp.
Cultuurmarketing staat voor inclusieve leeromgevingen, zowel inhoudelijk als praktisch. Tijdens de intake vragen we naar jouw toegankelijkheid wensen om de beste leerervaring te bieden. Liever eerst overleggen? Neem dan contact met ons op via 020 26 14 727 of [email protected]
Je kunt tot 30 dagen voor de start kosteloos annuleren of je inschrijving verplaatsen. Bekijk onze algemene voorwaarden voor de annuleringsvoorwaarden.
Ja, dat kan. Met een optie reserveer je tijdelijk een plek voor een training. Stuur een e-mail naar service@cultuurmarketing.
Ja, deze training kunnen we ook als incompany programma voor jouw organisatie organiseren. Dit is een uitstekende oplossing als je samen met collega’s of lokale partners een opleiding wilt volgen of organiseren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Wil je meer weten over een incompany of maatwerk workshop? Bekijk hier de mogelijkheden en vraag een offerte aan.

Fijne workshop waarbij je wegwijs wordt gemaakt in GA4. Na afloop weet je de basics, kun je analyses terugvinden en eigen rapporten maken.

Mijn drempel om mij verder in GA4 te verdiepen is weg. Ik weet makkelijker mijn weg te vinden en datgene aan informatie te bekijken wat relevant is voor mijn werk. Docent Leon nam ons op een prettige manier mee door de mogelijkheden.

Leon kent GA4 door en door, en weet je heel goed door het programma te coachen. Ik raad het iedereen aan die meer wil leren over de prestaties van hun site en nieuwsbrieven.
Vind de bijeenkomst of training die het beste bij je past. Onze expert op het gebied van training en ontwikkeling, Dana, denkt graag met je mee.