Nieuwe app moet last-minute kaartkopers over de streep trekken

21 apr 2015

Onlangs is de nieuwe gratis applicatie 2days gelanceerd. De app omschrijft zich als ‘een nieuw uitgaans- en cultuurplatform dat het makkelijk maakt evenementen te ontdekken, te delen met vrienden en kaarten te bestellen’. De makers van 2days willen een revolutie teweegbrengen in de uitgaanswereld.

Door redactie

Fotografie

Flickr

“Eén app voor alle spontane plannen.”

Wat doet het?

De app geeft een overzicht van 15 tot 25 evenementen per dag die in Amsterdam te bezoeken zijn. Daarbij wordt er voornamelijk aanbod getoond van evenementen die binnen twee dagen aanvangen. Het aanbod varieert van theater, festivals, concerten tot clubavonden en is geselecteerd door de redactie.

Bijzonder aan 2days is dat het de eerste app in Nederland is waarbij gebruikers direct vanuit de app kaarten kunnen bestellen zonder doorverwezen te worden naar verschillende ticketingwebsites.

Weten hoe dit in zijn werk gaat? Bekijk hier een korte trailer:

2days speelt in op last-minute trend

De app is ontwikkeld door Arjen Dekker (29) en Jego Besseling (28). ‘We merken dat mensen steeds meer op het laatste moment besluiten wat ze in hun vrije tijd gaan doen. Het is voor veel culturele instellingen en uitgaansgelegenheden moeilijk om deze spontane planners te bereiken. Door een centraal platform te geven voor alle spontane planners lossen we dit probleem op,’ vertelt Besseling.

Vraag en aanbod worden dichter bij elkaar gebracht

Om te zorgen dat evenementen beter vindbaar en toegankelijker worden, werkt 2days samen met verschillende culturele instellingen in Amsterdam, zoals EYE, het Concertgebouw en de Melkweg.

EYE

Concertgebouw

Melkweg

‘We doen mee met 2days omdat we geloven dat deze service een nieuw publiek gaat aantrekken en kan zorgen voor algemene promotie van cultuur en uitgaan,’ aldus Jon Heemsbergen, marketing manager van poppodium de Melkweg in Amsterdam.

 

Download hier de app voor de iPhone.
Download hier de app voor Android-toestellen.