Marketing in de cultuursector is een vak met betekenis: marketeers spelen een onmisbare rol in het verbinden van kunst, cultuur en erfgoed met publiek. Cultuurmarketing staat voor vernieuwing en versteviging van het vakgebied.
Drie pijlers staan daarbij centraal: kennis, inspiratie en netwerk. De nieuwe site biedt meer mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen als professional, vakgenoten te ontmoeten en het vakgebied een stap verder te brengen:
Cultuurmarketing publiceert wekelijks nieuwe artikelen. Het hele archief is nu doorzoekbaar via en bij de artikelen vind je verwijzingen naar andere relevante cases en publicaties. biedt een overzicht met komende Cultuurmarketing bijeenkomsten: daarin maken we vanaf nu een onderscheid in korte bijeenkomsten, trainingen en relevante bijeenkomsten van partners.
De Cultuurmarketing community telt meer dan 950 vakgenoten die werken in kunst, cultuur en erfgoed. De mensen binnen het netwerk inspireren elkaar en brengen het vakgebied verder. Op de nieuwe site zijn zij zichtbaarder geworden: zowel in fotografie als in de manieren waarop je met elkaar in contact kunt komen, zoals de en de en
Cultuurmarketing deelt niet alleen wat nu van belang is, maar ziet het ook als taak om op de troepen vooruit te lopen en een plek te zijn voor nieuwe ideeën en meningen. Naast meer mogelijkheden voor kennisdeling, vergroting van het persoonlijke netwerk en reflectie, biedt de site ook een overzicht van , waarmee professionals de volgende stap in hun carrière kunnen maken.
De nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld door Barend Wilschut (). De stijl is uitgesproken in kleur en typografie en sluit aan bij de toegenomen relevantie en professionalisering van het vakgebied. vertaalde het grafisch ontwerp door in een gebruiksvriendelijk en eigentijds webdesign. Met ervaring in het ontwikkelen van websites voor o.a. poppodia, theaters en musea integreerde Eagerly ticketingsysteem Zowel de website als ActiveTickets zijn verbonden met het Smart Marketing Platform van , zodat alle gegevens op één plek samenkomen.
Met de nieuwe site kan Cultuurmarketing de komende jaren haar functie als verbinder en aanjager nog beter uitoefenen en streven we ernaar, samen met de community, om meer publiek de waarde van kunst en cultuur te laten ervaren.
Praktisch
Leden van Cultuurmarketing kunnen inloggen met hun eigen e-mailadres. daarna heb je direct toegang tot alle exclusieve content en profiteer je van het kortingstarief op de Cultuurmarketing bijeenkomsten (check de spam box als je niets ontvangt).
Geen lid? Maak dan een aan om jezelf aan te melden voor een bijeenkomst of lid te worden.