Nieuwe site, de highlights

#Online marketing
1 sep 2020

Cultuurmarketing heeft een nieuwe website. De drie pijlers kennis, inspiratie en netwerk zijn samengebracht in een uitgesproken en eigentijds ontwerp.

Door Patricia Liplijn
marketing & programma bij Cultuurmarketing

Marketing in de cultuursector is een vak met betekenis: marketeers spelen een onmisbare rol in het verbinden van kunst, cultuur en erfgoed met publiek. Cultuurmarketing staat voor vernieuwing en versteviging van het vakgebied.

Drie pijlers staan daarbij centraal: kennis, inspiratie en netwerk. De nieuwe site biedt meer mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen als professional, vakgenoten te ontmoeten en het vakgebied een stap verder te brengen:

Kennis

Cultuurmarketing publiceert wekelijks nieuwe artikelen. Het hele archief is nu doorzoekbaar via vakinhoudelijke themadossiers en bij de artikelen vind je verwijzingen naar andere relevante cases en publicaties. De agenda biedt een overzicht met komende Cultuurmarketing bijeenkomsten: daarin maken we vanaf nu een onderscheid in korte bijeenkomsten, trainingen en relevante bijeenkomsten van partners.

Netwerk

De Cultuurmarketing community telt meer dan 950 vakgenoten die werken in kunst, cultuur en erfgoed. De mensen binnen het netwerk inspireren elkaar en brengen het vakgebied verder. Op de nieuwe site zijn zij zichtbaarder geworden: zowel in fotografie als in de manieren waarop je met elkaar in contact kunt komen, zoals de Cultuurmarketing commissies en de freelance- en bureau index.

Inspiratie

Cultuurmarketing deelt niet alleen wat nu van belang is, maar ziet het ook als taak om op de troepen vooruit te lopen en een plek te zijn voor nieuwe ideeën en meningen. Naast meer mogelijkheden voor kennisdeling, vergroting van het persoonlijke netwerk en reflectie, biedt de site ook een overzicht van vacatures, waarmee professionals de volgende stap in hun carrière kunnen maken.

Samenwerking

De nieuwe visuele identiteit is ontwikkeld door Barend Wilschut (Opzienbarend). De stijl is uitgesproken in kleur en typografie en sluit aan bij de toegenomen relevantie en professionalisering van het vakgebied. Eagerly Internet vertaalde het grafisch ontwerp door in een gebruiksvriendelijk en eigentijds webdesign. Met ervaring in het ontwikkelen van websites voor o.a. poppodia, theaters en musea integreerde Eagerly ticketingsysteem ActiveTickets. Zowel de website als ActiveTickets zijn verbonden met het Smart Marketing Platform van Smart Connections, zodat alle gegevens op één plek samenkomen. 

Met de nieuwe site kan Cultuurmarketing de komende jaren haar functie als verbinder en aanjager nog beter uitoefenen en streven we ernaar, samen met de community, om meer publiek de waarde van kunst en cultuur te laten ervaren. 

Heb je vragen, ideeën of feedback? Ik hoor het graag.

 

Praktisch
Leden van Cultuurmarketing kunnen inloggen met hun eigen e-mailadres. Vraag de eerste keer een nieuw wachtwoord aan,   daarna heb je direct toegang tot alle exclusieve content en profiteer je van het kortingstarief op de Cultuurmarketing bijeenkomsten (check de spam box als je niets ontvangt).

Geen lid? Maak dan een nieuw account aan om jezelf aan te melden voor een bijeenkomst of lid te worden.

Interessant voor anderen?