Onderzoeksrapport: De inzet van locative media in musea

6 jan 2015

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek in het vakgebied. De resultaten van de bachelor- en masterscripties zijn te lezen in een beknopte PDF samenvatting. De studenten dingen mee naar de Cultuurmarketing scriptieprijs die in juni 2015 uitgereikt zal worden.

Door redactie

Fotografie

Flickr

Kirsten HamelinkDeze maand publiceren we het onderzoek ‘Museum 2.0: Een onderzoek naar de inzet van locative media in musea en de drempelverlagende werking voor toekomstig museumbezoek van jongeren’ door Kirsten Hamelink. Kirsten behaalde in 2014 haar bachelordiploma van de opleiding Communicatiewetenschap in de richting Jeugd & Media aan de Universiteit van Amsterdam. Momenteel volgt zij de gelijknamige masteropleiding.

Kirsten heeft onderzoek gedaan naar de inzet van locative media in musea en de mate waarin dit bijdraagt aan een drempelverlagende werking voor toekomstig museumbezoek onder jongeren tussen de 12 en 18 jaar oud. Hiervoor heeft zij 89 middelbare scholieren gevraagd deel te nemen aan haar onderzoek naar gedragsintentie en bezoekmotivatie.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksverslag: Museum 2.0