Onderzoeksrapport: Wat is de toegevoegde waarde van de Museumkaart?

28 apr 2015

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek in het vakgebied. De resultaten van de bachelor- en masterscripties zijn te lezen in een beknopte PDF samenvatting. De studenten dingen mee naar de Cultuurmarketing scriptieprijs die in juni 2015 uitgereikt zal worden.

Door redactie

Fotografie

Flickr

Hassina BaharDeze maand publiceren we het onderzoek ‘De Museumkaart: Wat is deze waard?’ van Hassina Bahar. Hassina behaalde in 2014 haar masterdiploma Algemene Cultuurwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, na een bacheloropleiding Kunst, Cultuur en Media aan de Rijksuniversiteit Groningen. Momenteel werkt Hassina als marketingmedewerker bij Tassenmuseum Hendrikje in Amsterdam.

Hassina deed onderzoek naar een aantal algemene en financiële effecten van de Museumjaarkaart. De centrale vraag die zij hierbij stelde was: Wat is de (meer)waarde van de Museumkaart? Voor het onderzoek heeft Hassina gebruik gemaakt van een combinatie van literatuuronderzoek en veldonderzoek, waarbij ze ook het Stedelijk Museum Amsterdam als casestudy heeft gebruikt.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksverslag: De museumkaart: wat is deze waar?