Onderzoeksrapport: Dynamic pricing in de podiumkunsten

26 nov 2014

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek in het vakgebied. De resultaten van de bachelor- en masterscripties zijn te lezen in een beknopte PDF samenvatting. De studenten dingen mee naar de Cultuurmarketing scriptieprijs die in juni 2015 uitgereikt zal worden.

Door redactie

Fotografie

Flickr

Richard Trouborst Deze maand publiceren we het onderzoek ‘Dynamic pricing in de podiumkunsten’ van Richard Trouborst. Richard behaalde in 2014 zijn bachelor Economie en Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Momenteel volgt hij de master Behavioural Economics met de specialisatie  Marketing. Daarnaast studeert hij Rechtsgeleerdheid aan dezelfde universiteit.

Richard deed onderzoek naar het effect van dynamic pricing op het koopgedrag van podiumbezoekers.  Hiervoor gebruikte hij enkele inzichten en modellen uit de gedragseconomie. Ook geeft Richard enkele  aanbevelingen aan instellingen die een dynamisch prijsbeleid (willen) hanteren.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksverslag: Dynamic Pricing in de podiumkunsten