Onderzoeksrapport: Inzetten op je kracht: publieksbinding door inzet digitale media

13 apr 2015

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek in het vakgebied. De resultaten van de bachelor- en masterscripties zijn te lezen in een beknopte PDF samenvatting. De studenten dingen mee naar de Cultuurmarketing Scriptieprijs die in juni 2015 uitgereikt zal worden.

Door redactie

Fotografie

Flickr

Daphne van der Plicht - PublieksbindingDeze maand publiceren we het onderzoek ‘Inzetten op je kracht: een onderzoek naar publieksbinding en digitale media bij Maas theater en dans’ van Daphne van der Plicht. Daphne behaalde in 2014 haar bachelordiploma Theater-, film- en televisiewetenschap aan de Universiteit Utrecht, met een specialisatie in Kunstbeleid en -management. Momenteel studeert Daphne ‘Cultural Economics and Entrepreneurship’ aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

Daphne deed onderzoek naar de mogelijkheden die digitale media bieden voor publieksbinding in de podiumkunsten. Voor het onderzoek heeft Daphne gebruik gemaakt van een combinatie van literatuuronderzoek over kunstmarketing en publieksonderzoek bij Maas theater en dans.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksverslag: Inzetten op je kracht