Onderzoeksrapport: Kunstkopers aarzelend over de drempel

4 nov 2014

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek in het vakgebied. De resultaten van de bachelor- en masterscripties zijn te lezen in een beknopte PDF samenvatting. De studenten dingen mee naar de Cultuurmarketing scriptieprijs die in juni 2015 uitgereikt zal worden.

Door redactie

Fotografie

Flickr

Denise HeijtelDeze maand publiceren we het onderzoek ‘Aarzelend over de drempel’ van Denise Heijtel. Denise studeerde in 2014 af aan de Reinwardt Academie (Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten) in de richting Cultureel Erfgoed.

Zij deed onderzoek naar drempelverlaging voor jonge kunstkopers (25-45 jaar) in galeries met hedendaagse kunst, waarbij ze Walls Gallery in Amsterdam als case study heeft gebruikt. Denise geeft een aantal aanbevelingen voor het creëren van laagdrempeligheid voor deze jonge doelgroep kunstkopers waar galeriehouders mee aan de slag kunnen.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksverslag: Aarzelend over de drempel