Onderzoeksrapport: Van centrum tot huiskamer: hoe het theater de bezoeker bereikt

4 mrt 2015

Maandelijks publiceren we op Cultuurmarketing.nl de resultaten van een uniek, inspirerend of vooruitstrevend onderzoek in het vakgebied. De resultaten van de bachelor- en masterscripties zijn te lezen in een beknopte PDF samenvatting. De studenten dingen mee naar de Cultuurmarketing scriptieprijs die in juni 2015 uitgereikt zal worden.

Door redactie

Foto Anika RobbenDeze maand publiceren we het onderzoek ‘Van centrum tot huiskamer’ van Anika Robben. Anika studeerde in 2014 af aan Fontys Hogescholen Tilburg aan de opleiding Communicatie – International Event, Music & Entertainment Studies.

Anika deed onderzoek naar het effect van marketingcommunicatie op de bezoekintentie van theaterbezoekers. Hiervoor heeft ze Sociaal Cultureel Centrum De Enck in Oirschot als case study gebruikt. Anika geeft een aantal aanbevelingen die gebruikt kunnen worden om de bezoekintentie van bezoekers te verhogen.

Download hier de samenvatting van het onderzoeksverslag: Van centrum tot huiskamer