Stagiair redactie en communicatie

Heb jij passie voor kunst en cultuur en zoek je een stage waarbij je ervaring opdoet met redactie, onderzoek en marketingcommunicatie? Dan zoeken wij jou!

Cultuurmarketing is een community van 1350 marketingcommunicatie professionals die werkzaam zijn bij de grootste en kleinste culturele organisaties in Nederland en België. Zij vinden elkaar in hun gezamenlijke doel om zoveel mogelijk mensen in aanraking te brengen met kunst, cultuur en erfgoed. Cultuurmarketing publiceert maandelijks meerdere artikelen waarmee de sector op de hoogte wordt gehouden van actuele ontwikkelingen.

Dit is wat wij bieden

In 5 maanden doe je ervaring op met alle aspecten van redactie en communicatie. Je leert hoe je van idee tot artikel komt, doet onderzoek naar actuele trends en ontwikkelingen, bent betrokken bij interviews en breidt je kennis over marketingcommunicatie uit. Je krijgt eigen verantwoordelijkheid en ruimte om je te ontwikkelen op de vlakken die jij belangrijk vindt. Je werkt samen met een toegankelijk team in Cinetol, een creatieve broedplaats in Amsterdam. Een aantal dagen thuiswerken per week is mogelijk.

De werkzaamheden

  • Deelnemen aan redactievergaderingen
  • Het doen van research naar onderwerpen
  • Het schrijven van artikelen zoals interviews, praktijkverhalen en verslagen
  • Eindredactie van blogs en artikelen
  • Klaarzetten en publicatie van artikelen in het CMS (WordPress)
  • Het vormgeven en publiceren van social media posts
  • Webcare via Facebook, Linkedin, Twitter en Instagram
  • Meedenken over nieuwe artikelen, content ideeën en formats

Dit is onze ideale kandidaat

Als schrijven jouw passie is en je een relevante universitaire of HBO opleiding volgt (bijvoorbeeld gerelateerd aan kunst en cultuur en/of marketingcommunicatie), zien wij een match. Dit is een meewerkstage, in overleg kan een kleinschalige onderzoeksopdracht onderdeel uitmaken van de stage.

Dit vond onze oud-stagiaire Marloes (23 jaar, master communicatie- en informatiewetenschap bij de Vrije Universiteit Amsterdam) van de stage: “Mijn keuze voor de stage bij Cultuurmarketing hing samen met het feit dat ik schrijven wilde combineren met mijn interesse voor de culturele sector. Ik heb veel verschillende soorten teksten kunnen schrijven en mocht snel zelfstandig aan de slag met interviews en praktijkcases. Zo leerde ik de cultuursector beter kennen en heb ik beter leren schrijven. De fijne werkomgeving bij Cultuurmarketing biedt ruimte om al je ideeën aan te dragen.”

Praktisch

Periode: januari / februari 2023 – juni 2023
Aantal uren: 32 – 36 uur per week (in overleg)
Niveau: WO/HBO
Vergoeding: 400 euro bruto per maand (fulltime)

Reageren

Meer informatie kan je opvragen via 020 – 2614727 (vraag naar Hilde Smetsers).

Wil je solliciteren? Stuur dan uiterlijk 4 december een korte motivatie en CV naar: [email protected]