Cultuurmarketing is een platform dat professionals in de culturele sector voorziet van actuele kennis, relevante vaardigheden en inspirerende connecties om cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Cultuurmarketing publiceert artikelen over actuele trends en ontwikkelingen en bereikt daarmee een groot gedeelte van de marketeers die werkzaam zijn bij onder andere musea, podia en theaters in Nederland en België.
Voor de periode september 2023 tot en met januari 2024 zijn wij op zoek naar een leergierige redactiestagiair(e) die artikelen schrijft en publiceert.
In 5 maanden doe je ervaring op met alle aspecten van online redactie. Je doet onderzoek naar de onderwerpen van de artikelen, interviewt mensen die werken bij culturele organisaties en publiceert artikelen. Voorbeelden van artikelen zijn: , en .
Cultuurmarketing is een toegankelijke en inclusieve organisatie. Je krijgt eigen verantwoordelijkheid en goede begeleiding en er is ruimte om eigen ideeën aan te dragen. Er is de mogelijkheid om het takenpakket uit te breiden met werkzaamheden waarover jij meer wilt leren, zoals (maar niet uitsluitend) communicatie of onderzoek.
Je werkt samen met een klein en betrokken team in de leukste creatieve broedplaats van de Pijp: Cinetol. Je ontvangt een Apple laptop in bruikleen en een aantal dagen per week thuiswerken is mogelijk. Cultuurmarketing is erkend als Erkend Stagebedrijf voor hbo/wo door Stichting ELBHO. Je kan rekenen op goede en professionele begeleiding.
Je hebt de volgende taken en verantwoordelijkheden:
Aan het einde van de stage:
Als schrijven en cultuur jouw passie zijn en je een HBO of universitaire opleiding volgt, zien wij een match. Kennis van marketingcommunicatie en/of de cultuursector is een pré, maar geen must. Dit is een meewerkstage, in overleg kan een kleinschalige onderzoeksopdracht onderdeel uitmaken van de stage. Voldoe je niet aan alle wensen, maar denk je dat je alsnog van waarde kunt zijn voor onze organisatie? Neem gerust contact op om de mogelijkheden te bespreken.
Dit vond onze oud-stagiaire Marloes (23 jaar, master communicatie- en informatiewetenschap bij de Vrije Universiteit Amsterdam) van de stage: “Mijn keuze voor de stage bij Cultuurmarketing hing samen met het feit dat ik schrijven wilde combineren met mijn interesse voor de culturele sector. Ik heb veel verschillende soorten teksten kunnen schrijven en mocht snel zelfstandig aan de slag met interviews en praktijkcases. Zo leerde ik de cultuursector beter kennen en heb ik beter leren schrijven. De fijne werkomgeving bij Cultuurmarketing biedt ruimte om al je ideeën aan te dragen.”
Periode: september 2023 – januari 2024
Aantal uren: 24 – 40 uur per week (in overleg)
Niveau: HBO/WO
Vergoeding: 400 euro bruto per maand (fulltime) + een Cultuurmarketing training naar keuze
Meer informatie kan je opvragen via [email protected] of 020 – 2614727 (vraag naar Hilde Smetsers).
Wil je solliciteren? Stuur dan direct een korte motivatie en CV naar: .