Het toepassen van digitale technologie in je organisatie

6 lessen over tech

26 nov 2019

Tijdens de inspiratiemiddag tech & marketing bespraken we de mogelijkheden van technologie voor culturele organisaties. Lotte Baltussen, Tijs Heesterbeek en Ivo Hoekstra gaven hun visie aan de hand van projecten die zij de afgelopen jaren uitvoerden.

Door de redactie

Fotografie

Mauritshuis, Den Haag.

Lotte Baltussen werkt als zzp’er al ruim tien jaar aan digitale projecten in de culturele sector, waaronder de ontwikkeling van de digitale strategie van het Anne Frank Huis. Tijs Heesterbeek is hoofd PR & Marketing bij poppodium Effenaar te Eindhoven en vertelde over de toepassing van verschillende technologieën als verrijking van live concerten. Ivo Hoekstra, Digital Media Producer bij het Mauritshuis in Den Haag sprak over de verschillende augmented reality-projecten van het museum.

1: Ga uit van het verhaal en niet van de techniek

Baltussen begint haar verhaal met de quote “Moeten we daar niet eens wat mee?” De zin slaat op alle nieuwe technologische ontwikkelingen en of het niet eens tijd wordt om daar als organisatie iets mee te doen. Baltussen noemt augmented reality en virtual reality fantastische toepassingen, maar: “Bedenk eerst wat je echt nodig hebt als organisatie.”